Kızlar iyi akşamlar önemli bir konu hakkında bizzat yaşadıklarımı yazmak istedim.
Annem menapoz sonrası kanama şikayetiyle doktora gitti ve rahim kanseri olduğunu öğrendik. Tetkik tahliller vs sonucunda ameliyata karar verildi ve rahimi alındı. Çok şükür bir yayılma vs yoktu ve ilk aşamasındaydı. Ameliyat sonrası patoloji raporunu daha bugün aldık ve doktoru erken teşhis olduğundan şanslı olduğumuzu söyledi. Ailemizde ne anne ne baba tarafında kanser hastalığı yoktu o yüzden ilk öğrendiğimizde çok şaşırdık ve sürekli iyi ki geçer bu kanama diye ihmal etmemişiz dedik. Görüştüğümüz başka bir doktor da menapoz dönemine gelmiş hala regl olan kadınlarda bu durumun genel olarak normal olmadığını mutlaka hekime görülmesi gerektiğini söyledi ve etrafınızda varsa muhakkak yönlendirin uyarın dedi. Ben de buradan yazarak duyurmak istedim.
Evet hastalığın ismi cismi insanı ürkütüyor ve yakıştıramıyorsun ama bilinçli olmak gerekiyor. Kendinizin veya bir tanıdığınızın şikayetlerini görmezden gelmeyin mutlaka doktora görünün. Hele biz kadınlar için meme rahim vs bunlar sürekli kontrol ettirmemiz gereken yerler. Kontrollerimizi aksatmayalım. Bugüne kadar hiç bu konu hakkında kontrol amaçlı doktora gittin mi diye sorun, hiç gitmedim ama bu saatten sonra erken teşhisin ne kadar önemli olduğunu bizzat deneyimledim inşallah belirtilen periyotlarda kontrollerimi aksatmayacağım.
Bu konuyu burada gündeme getirip belki bir farkındalık yaratabiliriz diye düşündüm.
İyi akşamlar tekrar herkese 🙋🏼♀️🙋🏼♀️