Cinarabia hemen aydınlatayım 🤭 iki grup aşı var tam koruma için ikisinden de birer tane aşı yapılması gerekiyor. Bu aşılara başladığınız aya göre doz sayısı değişiyor.
B grubu , tek aşı var o da bexsero. 3-6 ay arası başlanırsa 4 doz, 6 ay -2 yaş arası başlanırsa 3 doz, 2 yaş sonrası başlanırsa 2 doz yapılıyor.
ACWY grubunda 3 marka aşı var nimenrix, menveo,menactra. Bunlardan birini seçip yaptırmanız gerekiyor. Nimenrix üzerinden konuşalım , 6 ay öncesi başlanırsa 3 doz, 6 ay-1 yaş arası başlanırsa 2 doz , 1 yaş sonrası başlanırsa 1 doz yapılıyor.
Sizin takvime gelirsek ; 7. Ayda başladıysanız eğer 2 ay arayla 2 doz bexsero(yani 7-9. Ayda) ve 1 yaşından sonra da rapel hatırlatma dozu bexsero (13. Veya 15. Ayda artık ne zaman olursa ) yapılacak.
Nimenrix de 7. Ayda başlarsanız , 7. Ayda bir doz ve 1 yaşından sonra da bir doz olmak üzere iki doz yaptırmanız gerekiyor.
Biz de 7. Ayda başladık. 7-9-13 bexsero, 8-13 nimenrix şeklinde yapıldı.