Gunes-1 emmesinin nedeni açlık olmayabilir. Üşümüştür emmek ister, sıcak gelmiştir, canı sıkılmıştır, mutludur, gazı vardır, çişini kakasını yapmak istemiştir, öylesine kucağa gelmek istemiştir, sizi özlemiştir. Bunların hepsi emmek istemesi için bir neden. Aç da olabilir bi ihtimal. Süt üretimini tetiklemek istiyordur. Yenidoğan annenin yaka iğnesidir deniyor. Kucakta durmasında sakınca yok o yüzden.
Büyüme atağında olabilir. 5. Hafta deniyor atak için ama biraz erken ya da geç olabiliyor. Bu haftadan sonra gülücük atmaya başlayacak, duyu organları iyice gelişecek, sesleri daha iyi duyacak. Bunların hepsi onun için çok yeni. Bu yeniliklere alışmak için de emmek istiyor olabilir.
3 ay falan sizi hala kendi parçası sanıyor. Bir de düşünün anne karnındayken tüm ihtiyaçları anında karşılanıyordu. Ortam sıcaklığı mükemmel, açlık ne bilmiyor, gaz diye bi derdi yok. Sonra bir anda dünyaya geliyor. Sıcaklık değişken, karnının doyması için enerji harcaması lazım, gaz yapma, tuvalet yapma derdi var. Onun için de zor. Bu zorluğu bildiği tek yolla, emmeyle yeniyor.
Böyle düşününce daha kolay atlatıyorsunuz bu dönemi. Emerken uyuyorsa uyuyor denilebilir. Uyudu demek için illa yatağında uyumasına gerek yok.