Prenseslinam
havvamtli “Namaza başlamak ve düzenli kılmak isteyenlere manevî destek” başlıklı postumda namazı nasıl hayatımızın merkezine alabiliriz sorusunu detaylıca açıklamaya çalıştım. Gerçekten hayatınızın merkezine almak için kendinizi vererek sindire sindire birkaç defa okumanız halinde inşallah namaza olan bakış açınızın değişmesine vesile olacağını umuyorum. Hatta sadece postun başını okumakla yetinmeyin, çok güzel sorular soruldu, belki aklınıza gelmeyen ama okuduğunuzda dikkatinizi çeken soruların da cevaplarını öğrenmiş olursunuz. Yine de yazdıklarım yeterli gelmeyecekse bu defa size sadece bunu zorunlu bir görev olarak kabul etmeniz gerektiğini söyleyebilirim güzel kardeşim. Bazen canımız işe gitmek istemez ama ayağımız geri geri gitse de mecbur hazırlanır gideriz öyle değil mi? Çocuklarımız okula gitmek istemediğinde onların keyfine göre hareket etmiyoruz, istemediklerini bilsek de hastalık gibi bir mazeretleri yoksa hazırlayıp okula gönderiyoruz. Bu hayatta herşeyi severek, içimize sinerek yapmıyoruz. Bazen bazı şeylerin yapılması gerekiyor ve mecburi olarak yapıyoruz. Namazda da aynı zorunluluğu hissedin. Canınız istemiyor mu? “Mecburum” deyin hızlıca kalkın kılın namazınızı. Bunu illa severek yapmayı beklemeyin. Namaz nefse en ağır gelen ibadetlerdendir, o yüzden bunun bilinciyle hareket edin ve bütün ağırlığına rağmen nefsinize yenik düşmeyin. İnanın ilerde kılmadığınız tek bir vaktin bile fazlasıyla pişmanlığını yaşarsınız. Bir daha telafi imkanımızın olmadığı gün gelmeden önce Allah’ın bizden kesin ve net istediği en büyük ibadeti hakkıyla yapma çabasında olmak zorundayız. Bu bizim kulluk borcumuzdur. Aldığımız her nefes için, sağlığımız, çocuklarımız, rızkımız için, aklınıza gelen-gelmeyen bütün nimetler için Rabbimize sunduğumuz en güzel şükür şeklidir namaz. Allah bir ayette şöyle buyuruyor: “Allah’ın nimetini saymaya kalksanız onu sayamazsınız. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir”. Bize sayamayacağımız kadar çok nimet veren Allah’a 24 saatimizden 1 saatini bile doldurmayacak bir ibadeti yapmayı çok görmemeliyiz.
Güzel kardeşim, inanın kaçırılacak tek bir vakit namazımız yoktur. Lütfen bu vakit itibariyle sımsıkı sarılın namazlarınıza. Mazeret olarak öne süreceğiniz herşey sizin değil şeytanın size söyleteceği mazeretlerdir. Oysa şeytanın vesvese vermek dışında hiçbir gücü yoktur. Bu kadar zayıf olan düşmanın fısıltıdan ibaret olan vesveselerine yenik düşmeyin.
Bir de sabah namazı diğer namazlardan daha ağır olduğu için kalkamama ihtimalinizi göz önünde bulundurarak teşvik amacıyla size şunları söylemek istiyorum:
Beş vakit içerisinde fazileti en fazla olan namaz şüphesiz ki sabah namazıdır. Peki bu namazı bu kadar kıymetli yapan sebep ne? Tabi ki kılması en ağır gelen vakitte kılınıyor olması. Uykunun en tatlı yerinde, hele bir de kışsa sıcacık yorganın içinden çıkması abdest alıp namaz kılması nefse ağır gelen birşey. O yüzden maalesef en kolay vazgeçilen namaz da sabah namazı oluyor. Bizi yaratan Rabbimiz bizi en iyi tanıyandır, o yüzden en büyük fazileti sabah namazına veriyor ki şevkle kalkabilelim. Peygamberimiz bir hadisinde şöyle buyuruyor: “Biriniz uyuduğu zaman şeytan onun ense köküne üç düğüm atar. Her bir düğümü attığı yere, ‘Gecen uzun olsun, yat, uyu!’ diye eliyle vurur. Şayet o kimse uyanarak Allah’ı anarsa, düğümlerden biri çözülür. Abdest alırsa, bir düğüm daha çözülür. Bir de namaz kılarsa, şeytanın attığı bütün düğümler çözülür ve böylece neşeli ve huzurlu bir şekilde sabahlar. Allah’ı anmaz, abdest alıp namaz kılmazsa, uyuşuk ve tembel bir halde sabahlar“. Ayrıca Kur’an’da hiçbir vakte özel faziletten söz edilmezken sadece sabah namazının fazileti özellikle zikredilir: ”Güneşin batıya yönelmesinden gecenin kararmasına kadar namaz kıl; sabah vakti de namaz kıl, zira sabah namazı şahitlidir". Sabah namazına kalkmak ciddi bir fedakarlıktır, sabah namazına her kalktığımızda bedenimizle şu mesajı veriyoruz: “Seni uykumdan daha çok seviyorum Allah’ım!”
Namazın bize değil bizim namaza ihtiyacımız var. Asıl nefes alacağımız ân namaz ânıdır. Rabbim ciddiyetini bilip hiçbir şart ve koşulda namazını terk etmeyen kullarından eylesin 🤲🏻❤️