Talhamm46 Allah Al-i İmran suresinde şöyle buyuruyor: “Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah’ı anarlar. Göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler. “Rabbimiz! Bunu boş yere yaratmadın, seni eksikliklerden uzak tutarız. Bizi ateş azabından koru” derler”. Bu ayet bize bulunduğumuz her durumda Allah’ı anabileceğimizi gösteriyor, çünkü insan ya ayakta durur ya oturur ya da yatar. Başka bir durumda bulunması mümkün değil, yani Allah her ne halde olursak olalım O’nu anmamızdan razı olur. Kur’an okumak da zaten Allah’ı anmak değil midir? Kaldı ki peygamberimizin yattığı zaman ellerini birleştirip İhlas-Felak-Nas surelerini üçer defa okuyup avuçlarına üfleyerek başından başlamak suretiyle vücudunda ulaşabilecek her yerine sürmesi kuvvetli bir sünnettir ve bu şekilde okuyuşun mümkün olduğunun bir göstergesidir. Dolayısıyla “saygısızlık kastı olmadığı müddetçe” Kur’an, oturarak, ayakları uzatarak, yatarak, yürüyerek her şekilde okunabilir. Dinen bunda hiçbir mahzur yoktur. Fakat tabi ki kişinin cünüp olmaması, tuvalet gibi necis yerlerde okumaması ve avret yerlerinin açık olmaması hususuna her zaman azami düzeyde dikkat etmek gerekiyor. Cünüp olunmadığı müddetçe namaz abdesti olmadan Kur’an’ın ezbere okunmasında bir mahzur yoktur. Meselenin fetva boyutu bu olmakla birlikte takva açısından oturur pozisyonda okumak elbette daha güzeldir. Kişi fetva ile takva arasında dilediği şekilde hareket edebilir 🌺