26 aylık oğlum, çok akıllı maşallah her dediğimizi anlar yapar aktif bir çocuk. Ama gel gelelim kendini sözlü ifade etme yerine işaretleri kullanıyor ya da kendince anlamsız sesler çıkararak işini hallediyor. Tabiki kullandığı kelimeler de var. Mesela bişey yapıp bitirdiği zaman bitti der, bidaha bidaha der, baban ne iş yapıyor diye sorunca polis der, sürekli havaya bakar aydede der, baba dede mama hadi Allah of ah , patates, market, parka pa, gibi 20 kelimesi anca var. Ama mesela anneyi diyebiliyorken bana aba diyor, anneme aba diyor, balıkçısına aba diyor, hayır diyorum ben senin annenim bana anne de diyorum aba diyor. Gel gel diye çağrırken elini gel gel yapıyor gel demiyor, su istediği zaman ağzına parmağını sokup su içme sesi çıkarıyor, yani gün de kaç kere tekrar ediyorum ama bu saydığım kelimelerden başka kelime tekrar ettiremiyorum. Sanki istese söyleyebilecek gibi ama sanki bilerek söylemiyor gibi geliyor bana. Ya bu çocuk nasıl ne zaman açılacak sizce ? Bazen anlamsız kelimeler söylüyor ama anlamıyoruz. Onun dışında işaret etmesi çok güzel algıları çok açık bi çocuk maşallah. Alıcı dili çok iyi. Ama ifade etmeye gelince yok. Çocuğu böyle olan var mı ya da böyle olup açılan bu süreci bi anlatır mısınuz nasıl işliyor ??? Geçen oyun alanına gittim çocukla aynı yaştalar çocuk baba buraya gel dedi içim gitti resmen konuştuğunu görünce çok üzüldüm kendi adımıza elimde olmadan. İnsan yavrusunu konuşurken görmek istiyor hep bi endişe hep… ne zaman geçecek bu günler