Çok normal ogurucek tukurucek kusucak minciklicak böyle böyle alisicak meraklanmayin.henuz daha ek gıdaya yabancı bu zamana kadar lik lik sıvı gıda alıyorlar ama mama ama anne sütü şimdi çocuk niye bunu ağzıma koyduki diye düşünüyor kendinizi onun yerine koyun.henüz neyin ne olduğunun ne yapması gerektiğinin farkında değil.size tavsiyem muhakkak yemeklerde bebeğiniz eşlik etsin size baksin görsün zaten çoğu bebek yediklerinizi ellemek ister ağzını açar hatta kaşığı uzattiginizda çünkü merak ediyor ne yaptığınızı niye yaptığınızı anlamaya çalışıyor bu bir süreç güzel anne sakın kalmakta çok önemli bu süreçte.ezip verdiyseniz ezmeyin parmak gıda yapın verin eline minciklasin ellerini yalasin ortalıkta baticak kendi de baticak ama anlayacak sonra havuç patates derken bunları geçip çorba haline getirdiginizde ek gıda bir tık daha kolay oluyor en azından benim 2 çocuğumda da böyleydim tek tek verince ellerine begenmediler ama çorba haline gitirince yediler.hatta kızım 6 aylıkken en çok ek gıdayı reddeden çocuğumdu meğer tek derdi kaşığı kendi kullanmasiymis doktorumuz 7.ayda kaşığı kızıma vermemi söyledi 1 ay boyunca ek gıdayi karşıdan görünce oguren ağzına koyduğumda tükürüp kusma çabasına giren kızım kaşığı eline verdiğimde aldı ilk ek gidasini