Merhabalar son 3 haftadır içimi kemiren endişelerim var.
Bebeğim 10 ay 10 günlük. Öncelikle başta şunu da anlatayım bebeğim anne karnında bir süre sonra gelişimi durdu. Kötü bir şey bulamadılar ve 37 haftaya girdiğimde suni sancı ile planlı doğum yaptım. Doktor dışarıda büyüsün dedi. 33-34 hafta uyumluydu. 2375 gr doğdu. Meme çekişi solunumu sarılığı vs her şey iyi olduğu için küvezde kalmadı evimize geldik çok şükür. Bunu anlatıyorum çünkü ben bebeğimi prematüre olarak mı değerlendirmeliyim normal mi bilmiyorum. Arasda fark ettiğim bir kaç şey var. Çok endişelendim ve genel olarak zaten kaygı bozukluğu olan bir insanım boşa mı evham yapıyorum bilmiyorum ama sürekli düşünmekten uyuyamıyorum bile. Oğlum ismine hala çok duyarlı değil. İsmi ile seslendiğimde bana bakmıyor genelde. Nadir bakıyor. Başka bir ses duysun hemen bakar. İsmini daha bilmiyor mu bilmiyorum. Bu beni çok korkutuyor. Bazen kafasını hayır anlamında sallıyor. Bu bazen anlamlı bazen anlamsız yani bazen yemek istemediğinde de yapıyor bazen uykusu geldiğinde bazen durduk yere. Kafasını bilerek vuruyor bir yerlere yastığa, mama sandalyesine özellikle yatarken benim kafama vuruyor oyun mu yapıyor bilmiyorum. Bunlar beni biraz korkuttu açıkcası.
Yapabildikleri, göz teması var, ananesine dedesine vs baya gülümser. Biz oyun oynarken de güler kahkaha atar. Henüz emekleme yok ama emekleme pozisyonuna gelip ileri geri yapıp bir adım atıp düşüyor. Koltuğun kenarına koyduğumda bir süre duruyor ama ilerlemiyor tutunup. Oturabiliyo. Uykusu iyi çok şükür. Agulama, dededede, babana, gel, hadi gibi şeyler var bazen yapıyor bazen yapmıyor. Alkış yapıyor, çak diyorum elime 5lik çakıyor. Bazen oyun olsun diye elindekini alıp oyun üretiyorum ver diyorum veriyor bazen vermiyor :) onun dışında cee ee bu oyunu kendi keşfetti uzun süredir yapıyor bir şeyi suratına koyuyo aras nerde diyip açıyorum tekrar koyuyor. Örümcekte kaç kaç geliyorum diyorum kaçıyor gülüyor. Sürekli kitaplarla haşır neşir olmaya çalışıyorum kitapları eviriyor çeviriyor açıyp kapatıyor bazen de ağzına götürüyor cırt cırtları çıkarır kendi kendine mırıldanarak :) Oyuncaklar dan inanılmaz hızlı sıkılıyor en fazla bir dk sonra kaldırıp fırlatıyor en sevdiği şey sanırım aşağıya atıp nereye gidiyor diye bakıyor. Çok sinirli ve huysuz bir çocuk bir açıdan da çok zapt etmesi zor ve inanılmaz bir enerji. Benim en Büyük hatam ekrandı tecrübesiz genç anneyim yardımcı kimse yok yakınımda çizgifilm izlerdi günde toplam 1-2 saat falan genelde eğitici şeyleri açmaya çalıştım hep ama bu Bir haftadır tamemen kestim ondan olabilir mi ki diye. Bu arada mesela çizgifilm izlerken anneni seviyorsan alkışla diyo alkışlıyor. Çizgifilm de anneee diye bağırıyor mesela biri aras bana dönüp bakıp gülüyor. Mam Mam diyor. İstediği şeylere uzanmaya çalışıyor örümcekte. Oyuncakları alıp bazen yüzüne kapatıyor öpüyo sarılıyor gibi anlamadım neden :D farklı dokuları çok seviyor sanırım sürekli dokunuyor okşuyor battaniye kumaş çarşaf vs. Sürekli çığlık atıyor. Bazen aras diyorum he diyor bakmıyor tekrarlıyorum he diyo ama bakmıyor. Bu çocuk beni mi takmıyor umursamıyor acaba :) bir de iki gündür bir avucuna diğer elinin işaret parmağını vuruyor bir bir der gibi. Ay bilemiyorum ya Bi gün diyorum bişey yok bir gün diyorum var mıdır kafayı yicem