Birkizannesi123 benim küçük kızım çok uyumlu bir çocuktu, inadı fln da yoktu ama iki yaşına 1 ay kala bi inat hırçınlık hep istediği olsun herşeye ağlama başladı. Ama tabii ikinci çocuk olduğu için normalden farklı bir tutum sergilemedim. Hala daha ağlıyor bağrıyor istediği olmayınca ama uzatmıyor. Çünkü sınırlar net. Ama şöyle bişey var mesela benim kuralları esnetmeyeceğimi biliyor ve babaya gidiyor. Burda önemli olan anne babanın aynı tutumda olması yoksa ilerde daha zorlaşıyor. Büyük kızım doğduğundan beri ağlak ve inatçıydı, 5 yaşına geliyor 6 aydır fln daha sakinledi. Tabii ki inat yaptığu zamanlar oluyor ama daha uzatmıyor. Öncesinde gerçekten çok zorlanıyorduk. Bizim yanlış tutumumuz da etkili oldu tabii bu davranışların pekişmesinde.
Çocuk ağlar ister inat yapar ama siz sınırlarınızı net koyun. Evet diyeceğiniz birşeye ya baştan hayır demeyin ya da hayır dediyseniz o evet olmasın ve evdeki herkes bu kurallara uysun. Anne başka baba başka varsa bakıcı/anneane/babanne/dede başka davranınca da düzen kayıyor.
Paylaşma konusunda da paylaşmak istemiyor olabilir. Çok normal. Ama kendininkini paylaşmayıp başkasınınkini elinden alıyorsa müdahale etmek gerekiyor, doğru olmadığını anlatmak gerekiyor.
Zamanla bütün zorluklar geçiyor merak etmeyin ama dediğim gibi siz sınırları net koyun. Sınırsız olunca toparlanmıyor çocuklar.
Bir de kural koyarken ya da sınır çizerken kızgın, öfkeli olmayın. Sakin bir ses tonuyla anlıyorum ama maalesef olmaz. O sana uygun değil, bunu yapmam vs gibi sakin sakin konuşun. Siz kızdıkça çocuk daha da kızgınlaşıyor ve ağlama inat süresi uzuyor. Biz büyük kızımda bu şekilde kendi öfkemi kontrol ederek bayağı sorunu çözebildik. Tabiiki her zaman olmuyor ama kendiniz sakin oldukça çocuk da sakinliyor.