nibado İngilizce öğretmenlerinden veya iyi İngilizce bilenlerden tavsiyeye ihtiyacım var. Gramer ve kelime bilgim iyi denebilecek düzeyde fakat yurt dışına gitsem derdimi anlatacak kadar konuşamam 😃 var mı öneriniz yurt dışına çıktığımda veya bir turistle konuşurken en azından kendimi ifade edebilecek kadar konuşmayı nasıl öğrenebilirim?
Meovvmeovv nibado yani bu konuda çok kasmayın yabancılar gibi düşünmeniz lazım. Mesela danilo zanna. Şakır şakır Türkçe konuşmuyor ama onu anlıyoruz öyle düşünün. Zaten onlar da çok grammar dikkat etmiyor ki. Konuşma dili çok basit kalıyor :) Yabancı dizi izlemek ve yabancı bi arkadaş edinmek bu konuda aşırı faydalı olur.
kremalipatatess nibado ben de öyleydim erasmus yapmadan önce 1 hocam 1 haftada dilin çözülür maruz kal yeter demişti. Gerçekten öyle oldu. Uçaktan indiğim an ben ve İngilizcem yalnız kaldık. Her şeyi sora sora yapmaya başlayınca bir baktımki ben hem konuşuyorum hem anlıyorum. Elbette içimden hatalarımı yakalayıp ay bu böyle değildi böyle demiycektim diyordum ama sonuçta o muhabbet sürüyordu karşımdakiler anlaşıyorum onlar da bu ufak hatalara takılmıyordu. O yüzden dile maruz kalın dinleme yapın bol bol ve mecbur kalınca dil çözülüyor kendiliğinden :)
Zera Kesinlikle kulaginizi doldurun once, yabanci filmler izleyerek falan. Konusma isi aslinda en cok iletisimle oluyor. Maruz kalmaniz lazim. Ingilizce ogretmeni degilim ama Amerika’ya sifir olmayan bir ingilizce ile gelmis bir babayigidim😅