oben Merhaba, benim oğlum da 19 aylık ve ara ara kısa süreli kendi etrafında dönüyor. Ancak bunun çoğunlukla amaçlı ve oyun amaçlı yaptığını düşünüyorum. Anlattıklarınızdan da otizmi düşündürecek belirgin bir durum gibi gelmedi. Söylediklerinize tepki veriyor olması, iletişim kurması ve sizi anlaması olumlu işaretlerdir.
Eğer dönme davranışı kontrolsüz veya istemsiz olsaydı, genellikle yüksek sesle seslenildiğinde ya da fiziksel olarak yönlendirildiğinde durması daha zor olurdu. Bu nedenle içinizi ferah tutabilirsiniz.
Yine de aklınızda şüphe varsa, otizmin diğer belirtilerini de gözlemleyebilirsiniz. Örneğin; göz teması kurmama, ismine tepki vermeme, el çırpma veya ters bay bay gibi tekrarlayıcı hareketler, oyuncakları sürekli sıralama ve sosyal iletişimde belirgin zorluklar gibi davranışlar daha dikkat çekici belirtiler arasında yer alır.