Kaderkaya32 Kizlar oglum bir kac ay oncesine kadar baba tedi gel gel dede derdi simdi hic birini demiyor komut almasi var birsey istediginde isaret ederek istiyor isminede bakiyor Zeka kartlarinin hepsini biliyor konusmasi icin neler yapabilirim bu arada telefon cok izlettiriyordum simdi 1haftadir kesinlikle acmiyorum legolari AZ yapiyordu telefonu kestikten sonra legoylada arada oynuyor ama biz Tam uycagiz zeka kartlarini getirop soruyor herseyi isaret ederek bu ne diye soruyor Konusmasi icin neler yapmaliyim egitici tablet bile siparis verdim konussun diye
Cly01 Kaderkaya32 ben akışına bırakıyorum sanki ya her çocuk özeldir illaki 2 yaşında konuşacak diye bir kaide mi var ki 🤗 benimde oğlum 22 aylık kelimeler var sadece anne baba anneanne dede elma aç vs gibi az kelimeleri var ama zamanla konuşur diye düşünüyorum tv telefon kaçınılmaz bu zamanda ama açmamaya özen gosteriyoruz lego oyuncak kitap okuma gibi şeyleri sık sık yapıyoruz bol bol disarilara çıkartıp sohbet ediyorum herşeyi anlatarak daha ne yapabiliriz ki 🤗
Gamze344 Kaderkaya32 sorunu da çözümü de kendiniz yazmışsınız zaten.önce çocuklarınızı ekran bağımlısı yapıyorsunuz sonra buraya gelip oğlum/ kızım konuşmuyor napayım diye soruyorsunuz.
Nurcan03 Kaderkaya32 oyun gruplarına götür. Çocuklar kendi yaşıtlarıyla diyaloğa girince daha rahat kapıyor. Hergün mutlaka kitap oku. Parka çıkar. Endişe etme zamanla konuşur.
Dolores Kaderkaya32 ben hem size hem de diğer annelere fikir olsun diye yazıyorum. Maşallah oğlum 23 aylık olmak üzere ve akıcı konuşabiliyor, soru sorabiliyor ve yanıt verebiliyor. Allah vergisi diye linçleyen olacaktır ama umrumda değil onlar yazmadan ben söyleyeyim. Elbette Allah vergisi ama bizler de çabalamalıyız. Doğduğundan beri hikaye okuyoruz. Resimli kartlar kitaplar yaladık yuttuk. Stickerlı kitaplar bitirdik. Ve en önemli noktaya geliyorum sürekli oyun oynarız. Baya bebek gibi oturup oyun oynuyoruz. Çocuklar hayatı oyunla öğrenir. Ve öğretmek istediğimiz her şeyi. Ekran konusuna geleyim bebeğim tv görmedi. Ama 15 aydan beri yemek yerken çizgi film izliyor. Bu bizim için büyük kusur (kendim için) ama başka çare bulamadık. Bu da toplasanız günde yarım saat 1 saati geçmiyor zaten. Elimizden geldiğince dışarı çıkarırız, parka, oyun alanına götürürüz. Elbette her anne elinden gelenin en iyisini yapmak ister. İnşallah yazdıklarım size yardımcı olur. Sevgiler 🌺
Kaderkaya32 Cly01 inanin cocugunu yapiyorum ozlelikle kitap bile okudum ciglik atiyor dinlemek bile istemiyor bu zeka kartlarini cok takiyor
AnnaKarenina_ Kaderkaya32 biraz zamana bırakın bi anda herşeyi yapmayı beklemeyin birde aşırı üstüne gitmeyin inatlaşıp yapmaz. Ben en alakasız şeyi bile anlatıyorum oğluma bazen çevremdekiler o ne anlar ondan desede oğlum dediklerimi tekrar ediyor öğreniyor. Mesela bi avakado oyuncagı gördüm bak bu avakado diyorum tepki versede vermesede aklına giriyor. Ev işindede beni biraz bekle evi süpüreyim geleyim diyorum anlıyor
Kaderkaya32 AnnaKarenina_ bende her gordugumu anlatiyorum ama konusma cabasi hic yok benim hatam baya telefondan cizgi sarkilari aciyordum 1haftadir acmiyorum ama vicdanim hic rahat degil
AnnaKarenina_ Kaderkaya32 biraz sakin kalmayı deneyin bu kadar stres takıntı onada yansır yavaş yavaş çözün durumu havalar şu ara iyi sıcak gibi parka götürebilirsiniz yaşları yakın çocuk varsa onlarla vakit geçirin ya da avmdeki çocuk parklarına gidin
Nilamom11 Kaderkaya32 bol bol konuşun parka götürün benim oğlumda tv izliyor ama ben onunla konuşuyorum izlediği ne varsa dahil olup ona anlatıyorum izlediği şeyi pür dikkat izlemesine izin vermiyorum
Dolores Kaderkaya32 araba oyunları, evcilik oyunları, sulu oyunlar, sök tak oyunlar, saklambaç, kovalamaca, güç oyunları, resim yapma, şarkı söyleme, legolarla baya oynarız, doktorculuk, tamircilik ve aşçılık oynarız :)
Kaderkaya32 Dolores masallah baya oynuyorsunuz bende anca kovalamaca balik tutmaca ve zeka kartlari oynariz ama sadece kartlara odakli kafam oraya takili
Rum08 Kaderkaya32 hiç üzerinde durma benim oğlan 3 yaşında konuştu kreşe verdim öyle şimdi susmuyor her çocuk kendine özel eşim de 4 yaşında konuşmuş genetik faktör çevresel faktör hepsi etkiliyor ekran aşoro etkiliyor hele tv izlemeyi bıraktık + kreş hemen konuşmaya başladı 3 ay içinde