Birkasimmasali Gecen hafta bebeğimi kalça ultrasonu çekilmesi için cocuk doktoruna götürdüm. Cocuk doktoru bebegimin gözlerinin şeklinin farklı olduğunu ve göz doktoruna götürmem gerektiğini söyledi. İki gün sonra kalça ultrasonuna gün aldım eve geldim. Öncelikle bebeğim doğduğu günden itibaren sadece bir göğsümü emmek istiyor diğer göğsümü çok zor tutuyor uyurken tek bir tarafa dönerek uyumak istiyor. Bunları saglik eğitimi almış bir arkadaşımla konuştuğumda o da tortikolis olabileceğini söyledi bu sebeple gözleri simetrik durmayabilir dedi. Ultrason çekildiğimiz gün doktorumuz hastanede yoktu başka bir doktora sıra aldım ama gerçekten ikisi de çok iyi doktorlar diyebilirim. Bebegimin durumunu anlattığımda muayene etti ve bebeğimle kafasında yamukluk oluşmaya başladığını tortikolis olabileceğini söyledi. Ek olarak boyundan da ultrason çektirdik ama tortikolis çıkmadı sukrolsun. Yine de fizik tedavi doktoruna yönlendirdi. Fizik tedavi bölümüne muayene olduk ama gerçekten doktor o kadar doluydu ki doğru düzgün muayene edemedi üstün körü bakti ve dedi ki bu bebeğin sağ kol ve sağ bacağında kas kaybı olmaya başlamış hemen fizik tedavi alması gerekiyor sağlık kuruluna gidin ordan rapor alın dedi. Bulunduğumuz hastanede 3 yas altı cocuklara rapor verilmiyormus doktor eğitim ve araştırma hastanesine yönlendirdi. Bugün eğitim araştırma hastanesindeki fizik tedavi doktoruna gittik. O doktor da kapsamlı bir muayene yaptı diyemem. Artık ülkede sanırım fizik tedavi doktorlarından bir kıtlık mi var bilemem ama o da aşırı yoğundu. Sadece bebegimin kollarından tuttu ve kaldırdı bebeğim de uyuyordu yani normal olarak kafasını kaldırmadı. Hemen dedi işte bu bebek kafasını kaldırıyor cocuk nöroloji bölümü muayene etmeli. Dedim başı yamuk olduğu için fizik tedavi gerekir dedi cocuk doktorumuz. O zaman da dedi ki bu bebek çok küçük fizik tedavide çok hirpalanir biraz daha büyüsün o zaman tekrar getirin bakarız dedi. Yani ordan oraya bir haftadır suruklendik. Bu arada bana soracak olursanız bu benim üçüncü bebeğim yani gözünde de kafasında da bariz bir şekil bozukluğu yok gibi yani en azından biz farkedemiyoruz. Yine de içimiz rahat etsin diye istenilen bölümlere gösterdik ama şuan elde var sıfır.. şimdi cocuk nöroloji ve göz bölümü için sıra bakıyoruz bakalim. Benim size sormak istediğim sizce endiselenmeli miyim bu gözdeki şekil farkliligindan yoksa olabilecek bir durum mudur başına gelen varmi
Ipek222 Birkasimmasali benim oğlum tortikolisti tedavi olduk tek gözü küçüktü gittikçe eşitlendi kafa şekli hafif yamuk kaldı şu an 1 yaşında ama ultrasonda çıkardı aslında kna şaşırdım eğer istanbuldaysanız hastane önerebilirim fizik tedaviden çok memnun kaldık biz
Dorukunannesifatihinbitanesi Birkasimmasali merhaba öncelikle çok geçmiş olsun .benim bebeğim tortikolis atlattı. Normal doğum ile dünyaya geldi. Doğduğunda boynunda yumurta gibi bir şişlik vardı.ben önce damar falan zannetim.annemler bişey yok onda diye geçiştirdi. Ama benim aklımdan çıkmıyordu .15 gün olunca doktor kontrolünde baktırdım.tortikollis olabilir dedi.fizik tedavi doktoruna yönlendirdi. Doktor evde egzersiz verdi her gece uyurken babasıyla yaptırdık.zamanla o şişlik inmeye başladı çok şükür ve geçti. Bizim şansımız boynunu rahatca çeviriyordu .en çok korktuğum şey boyun kısalığı olabilir demişlerdi eğer iyileşmzse.cok şükür geçti.insalalh sizinde iyileşir bir an önce…
Birkasimmasali Ipek222 benim bebeğim tortikolisteki bütün belirtileri taşıyor ama ultrason temiz çıktı bizde anlamadık yani güç kaybı var dedi doktor ama boz evde ellerinden tutuyoruz kafasını kaldırıyor ayaklarını da gayet güzel hareket ettiriyor yani ama boyun kısmında bariz bi sıkıntı var çünkü agliyor sizlaniyor sürekli emzirirken.. ben İstanbul silivrideyim acaba siz hangi fizik tedavi merkezine gittiniz bizde gidelim yani geç olmadan çünkü bu dört aylığa kadar başlanması gerekiyormuş
Ipek222 Birkasimmasali ben tortikolisi baya araştırmıştım dereceleri var tabi bazı vakalar çok ağır ama kol bacak güçsüzlüğü gibi birşey hiç okumadım tek taraftaki kasın kasılı ve kasın boyunun kısa olmasından kaynaklanıyor genelde en iyi fotoğraflarda anlarsınız biz öyle farkettik karşıdan çektiğimiz fotoğraflarda oğlum kafasını hep sola yatırıyordu tek gözü küçük aynı taraftaki yanağı daha küçük ve kulağı öndeydi kafasına da yukardan bakıldığında yamukluk belliydi uyurken hep kafasını aynı pozisyonda tutardı sizdeki gibi oğlum da bi mememi emmezdi sonradan onun da tortikolisten olduğunu anladım hemen fizik tedaviye götürdüm bir hastaneye doğru düzgün muayene etmeden bana evde yapmam gereken egzersizi gösterdi 1 ay sonra gelin dedi benim içime sinmedi daha sonra üsküdar üniversitesinin hastanesi olan NP ye götürdüm doktor çok güzel muayene etti ultrason çekildi %20 çıktı hemen fizik tedaviye başladık ve hızlı gelişme gördük ama ben evde de bol bol masaj yaptım yine de haftada 3 gün fizik tedavi olmasa asla bu durumda olmazdık o yüzden npyi tavsiye ederim hatta oradaki doktor tortikolisle ilgili çok bilgili çok detaylı muayene etmişti. Açıkçası size yaptıkları ultrasona brn pek güvenemedim tekrar başka bir yere gitmekten bir zarar gelmez en azından emin olmuş olursunuz bu arada np beyin hastanesi olduğu için nörolojikse de sizi yönlendirirler çok uzun oldu kusura bakmayın biz çok çektik de bu işten sizde de varsa erkenden başlamak çok önemli diye bilgi vermek istedim
Birkasimmasali Dorukunannesifatihinbitanesi teşekkür ederim. Benim bebeğim sezeryan doğum ile dünyaya geldi. Son haftalarda pozisyonu hep tersti ve doğumda da ters pozisyonda doğ0muş yani öyle söylemişti doktor. Bebeğim parmağımı takip ediyor ederken sol tarafına dönüyor ama çok kısa süreliğine yani boyun kısalığı yada boyun egriligi de olabilir dedi cocuk doktoru ense kısmından bakti muayene etti lakin o konuda bisi demedi o da film cektirmeden anlaşılmaz sanırım. Ilk muayene olduğumuz Fizik tedavi doktoru bebek yağını elimde ısıtıp bebeğin boyun kısmına masaj yap sonra kafasını sol tarafa doğru tam çevir 5 e kadar say bırak bu şekilde 15 20 tekrar yaptır dedi şuan onu yaptırıyoruz ama yeterli midir bilmiyorum
ysmnp Dorukunannesifatihinbitanesi kaç aylıktı geçtiğinde bende 15. Günde öğrendim egzersiz yapıyoruz evde siiznki ne zaman geçti ? Ve şişlik olan tarafa da çevirebiliyor muydu
Birkasimmasali Ipek222 çok teşekkür ederim mutlaka gideceğiz yani çünkü sürekli kafamızda soru işaretleri oluyor. Biz İstanbul taraflarına pek bakmamıştik malum silivride olduğumuz için trafiktir vs. Ulaşım çok zor. Tekirdağ Fehmi cumalioglu şehir hastanesine gittik ama gerçekten doktorlar aşırı dolu ve muayeneleri çok kısa yani uyuyan bebegi elinden tutup kaldirmayla zaten kafasını kaldırmaz ve buna bakarak hemen teşhis konmaz. Doktorun kas kaybı olmus demesi de hani sadece bir tarafına dönüyor ya o taraftaki kolu ve bacağını çok hareket ettirememis ve kaslar o nedenle zayıflamış ama ben buna kesinlikle katılmıyorum çünkü iki ayak ve kolu da aktif kullanıyor hareket ettiriyor.
Birkasimmasali Ipek222 bu arada gelişimi takip edebilmek için bebeğin fotoğraflarını yatarken mi çekelim yoksa kucakta ayaktayken mi ? Kusura bakmayın yani gerçekten baya taktım bir haftadır yani 🤣
Dorukunannesifatihinbitanesi Bebekler çok küçük olunca fizik tedavi uygun bulmuyorlar bazen … Birde benim bebeğim doğduğunda başı biraz sivriydi. Normal doğum olduğu için doğum esnasında çektikleri için.. annem sürekli şapka giydir ki güzel şekil alsın dedi.bende öyle yaptım.uyurken sürekli pozisyon değiştirdim.hatta çoğu zaman sırf bu yüzden uyandı geri uyutamadm .ama geçti çok şükür hepsi.insallaj sizinde iyileşir
Dorukunannesifatihinbitanesi Birkasimmasali evet bizde ona benzer bir egzersiz yapmıştık her gece 50 kez falan yapıyorduk.birde fotoğraflarını çekin bol bol.kendiniz bu şekilde gözlemleyin
Ipek222 Birkasimmasali yani bana hiç güven vermedi size söylenenler mesela ultrason çok hassas çekilmişti bizde hatırlıyorum en ufak bir hareket etkiliyor çok uğraşmıştı radyolog o yüzden iyi bir yer olması önemli 🙏🏻
Birkasimmasali Ipek222 yok bizde hemen 5 dakika kalmadık bile ultrasonda hemen girdik boynunu sabit tuttuk iki taraftan da bakti yani ama bebek ağlıyordu ben kafasını ne kadar sabit tutsaydı ufak tefek çekmeleri yaptı kafasında
Birkasimmasali Ipek222 ama ben doğduğu günden itibaren sürekli dogumhanedeki ebelere hemşirelere söyledim onlar bana hep dediler ki ilk o göğsünü emdiği için diğerini kabul etmiyor dediler geliştirdiler. İnanır mısınız yani iki göğsümde o kadar fark var ki birini doğru düzgün emmedigi için
Dorukunannesifatihinbitanesi Ipek222 bizde USG cektirmistik özelde.doktorumuz çok ilgilenmişti sağolsun beni çok rahatlamıştı .lohusa halimle sürekli ağlardım
Ipek222 Birkasimmasali siz kesin bi yere daha gidin en iyisi inşallah bir an önce tanı konur tam tedavi olur iyileşir zaten daha çok küçük erken başlamış olucaksınız çabuk düzelir merak etmeyin
Ipek222 Birkasimmasali çok iyi bilirim benim de oğlum tek göğsümü emsin diye onu da diğer göğüsle aynı pozisyonda emziriyodum yani iyice tortikolisini arttırmışım bilmeden 🤦🏻♀️ bize yanlış bilgi verdiler inanır mısınız yani aslında oğlumda doğuştan varmış zaten bana dediler ki başını hep sola eğiyo siz düzeltin uyurken yastık falan koyun koymazsanız tortikolis olur halbuki çocuk zaten tortikolis olduğu için eğiyo sonra çocuk doktorumuza sorduk geçiştirdi derken bizi oyaladılar aklım başıma 4.ayda geldi
Ipek222 SBilge 5 aylıkken başladık haftada 3 gün fizik tedavi evde ben sürekli egzersiz ve masaj yaptım tam yaza denk geldiği için bi kaç kez ara vermek zorunda kaldık o bizi biraz yavaşlattı bir de benim evde çok yapamadığım zamanlar oldu derken 10. ayda doktor tamam dedi düzeldi ama 1 yaşına kadar siz evde yapmaya devam edin tekrarlama olasılığı yüksek dedi ilk 1 yaş şimdi haftaya kontrolümüz var
Birkasimmasali Ipek222 birde benim bebeğimi yuz üstü koyduğum zaman sürekli döndüğü tarafa doğru yuvarlaniyor daha 2 aylıkken bunu yapmasına biz şok olmuştuk gerçekten
SBilge Ipek222 Bize 41gunluk teşhis kondu, şuan 5bucuk aylığız, hala tam manasıyla düzelmedi, İzmir’e gittik, oradan dönüyoruz, bugün seansı tamamlayamadilar, çığlık çığlığa, umudumu kaybetmek istemiyorum ama çok üzülüyorum
Ipek222 SBilge benim de oğlum ağlıyodu fizik tedavi uzmanı resmen her yolu deneyip gezdire gezdire yapmaya çalışıyodu sizi çok iyi anlıyorum o kadar büyük bi stres ki ama çok erken başlamışsınız bu çok iyi bişey asla umudunuz kaybetmeyin ilk 1 yıl düzelme oranı çok yüksek hele ilk 4 ay daha da yüksek bir de evde bol bol masaj yapın masaj germe egzersizlerinden daha etkili oluyor bize fizik tedavi uzmanı şey demişti benim burda yaptığım önemli ama asıl olay sizin evde yapmanız çünkü bütün gün birliktesiniz demişti