Eski9 merhaba benim de bebeği. 28 aylık tam ve konuşmada geciktik. Yeni yeni sesleri yarım yamalak çıkarmaya başladı hala çok anlamlı değil kelimeler 2 li cümleler de henüz yok. 3 kez çok araştırdığımız güvendiğimiz bir pedagoga ve 1 kez yine pedagog yönlendirmesiyle bu tarz durumlarla ilgilenen bir oyun grubuyla oyun terapisi gözlemine katıldı; öncelikle hiç bir sorun yok eğer sesler gelmeye başladıysa çocuk uğraş veriyorsa ki veriyor, komıtları alıyor gün içinde “hadi gidelim, bana kumandayı verir misin, bezin nerede, yemek yiyelim mi? Vb. Sorulara diyaloglara tepki veriyor yanıt aldığınızı hissediyorsanız işaretler dahil, göz teması ok ise, iletişim kurmaya çalışıyorsa gelişim normal seyrinde gidiyor tespiti yapıldı. Ancak benim bebeğim akranlarına oranla daha asosyal kaldı nedeni de 9aylık bir kardeşi var bu süreçte tek başıma dışarı aktivitelerini
İlerletemez oldum. Akran ve uyaranlar yönünden elsik kaldı artı ekran gün içinde az da olsa hayatımızda var. Alıcı dil gelişti yani duydukları ama verici dil geri kaldı dendi. Bu sebeple haftada 2 gün mutlaka oyun grubuna gidecek pedagog kırmızı çizgisi bu yönde, bana birebir seansa gelmenize geewk yok konusma terapistlik bir durumu da su dönem için yok dedi. Her şeyi ama her şeyi anlatın yaptıgınız her işi isimlendirin ifade diyaloga dönüştürün dedi. Bi seansa ben de girdim hatta oyun kurma becerisini kısmen de olsa öğrendim uygulamaya çalışıyorum. Normalde çok üşenirim yazmaya ama durumunuzu anldığım ve hissettiğim için yazmak istedim, umarım yardımcı olabilmişimdir. Bir de bol bol kitap okuyun dedi ama benim çocuk kitaptan pek haz etmiyor arada bir ilgisini cekiyor. Ekranı da kısıtlamaya calısıyorum. Durum böyle ins açılacaklar.