HasGok-001 öncelikle fabrikasyon ürünü kedileri satın almak yerine, sokaktan sahiplenmenizi tavsiye ederim 😊 talep ne kadar az olursa doğuştan hastalıkları olan bu fabrikasyon ürünü kedilerin de üretimi o kadar azalacak ve bitecektir.
Kedi meselesine gelirsek; kedinin tüyü olur, kumu etrafa dağılır, hasta olur halıya da kusar koltuğa da kusar, bebek gibi ilgi bekler, kimi zaman umursamaz bile seni 😊 aşılarının düzenli yaptırılması gerekir, mamasının kaliteli olması gerekir. Düzenli olarak tüylerinin taranması ve bakımının yapılması gerekir. Canı isterse koltuğu da tirmalar, perdeleri de. Ya da gecenin bir yarısı evin içinde de koşturur ve ses yapar.
Kedi tüyüne dokunmak, kedi tüyünü yutmak vs hicbiribzarar vermez insana. Aşıları düzenli yapılmayan kedinin tüyünde parazit olur ve bu zarar verir. Aşıları düzenli yapıldığı sürece ve evde olduğu sürece de bir sorun olmaz. Benim 2 buçuk yıl önce sokaktan sahiplendiğim tekir bir kızım var ve 3 buçuk aylık da kızım doğdu. Birlikte gayet iyiyiz. Hiçbir sorunumuz yok şükür. Evcil hayvanlarla büyüyen bebeklerin bağışıklık sistemine iyi geldiğini bizzat doktorumuz söylemişti. Ayrıca sosyalleşme açısından da iyi geldiğini düşünüyorum.
Kızım yokken de bana arkadaş oluyordu, şimdi de. Ayrıca sokaktan bir can sahiplenmenin ayrı bir vicdani doyumu oluyor.
Buradaki önemli olan tek husus “ömürlük kedi sahiplenmek”
Eğer aklınızda en ufak bir soru işareti bile sahiplenmeyin
Yukarıda karşılaşabileceğiniz birçok şeyi yazdım, daha fazlası da olabilir. Dediğim gibi ömürlük sahiplenmeye hazır olduğunuzda bunu yapin
Onlar da bir can oldugu için sonradan sahiplendirilmek ciddi travmaya sebep oluyor.