OmerinAnnesi1 Arkadaşlar bebeğim 4 ay 17 günlük ben yaklaşık bir ay önceden minik minik tattırdım şimdi tarhana çorbası olsun yoğurt pekmez bebe bisküvisi karışımı olsun meyve püreleri ona özel sebze çorbaları hepsini veriyorum geçen ay sütüm yetmemeye başladı sma mama başladım yanında da ek gıdalar veriyorum bebeğim çok huzurlu verdiği kilodan fazlasını aldı benim gibi erken başlayan var mı
Alpyigit OmerinAnnesi1 bebislerimiz aynı ben dün ilk defa bir çay kaşığının ucuyla yoğurt verdim zorlandi yutarken cok şaşırdım size yaa gerçekten yiyor mu 🙄🤭 Masallah ama yaa
iremgg OmerinAnnesi1 benim bebegim de 4 ay 10 gunluk, dun yogurt ile basladik.. Neler yapiyorsunuz, pratik tarif vs var mi paylasabileceginiz?
NeclaDefne OmerinAnnesi1 yaşınızı sorabilir miyim? Tek mi bakıyorsunuz? İlk çocuğunuz mu? Devlet doktoruna mı özel doktora mı götürüyorsunuz bebeğinizi?
Okyanusolmak OmerinAnnesi1 maşallah 🙄 5 ay bitti. benimkine versem boğazına takılır yutamaz bile. İyi yemiş. Kaka gaz durumu nasıl peki?
OmerinAnnesi1 Alpyigit yoğurt karışımına bayılıyor bende tedirgin davranıyordum ama şimdi rahatım bebeğimin beğendiği herşeyi veriyorum süt ve bal portakal ve çilek hariç alerjenlerden uzak duruyorum geri kalanları minik minik tattırmaya başladım
OmerinAnnesi1 Alpyigit yoğurt karışımına bayılıyor bende tedirgin davranıyordum ama şimdi rahatım bebeğimin beğendiği herşeyi veriyorum süt ve bal portakal ve çilek hariç alerjenlerden uzak duruyorum geri kalanları minik minik tattırmaya başladım
OmerinAnnesi1 iremgg onun midesine uygun özel bebek tarhanası yaptırdım onu veriyorum yoğurda bebe bisküvisi ve pekmez karıştırıp veriyorum daha önce bebeğim olmadan şeftali falan koymuştum difrize onları püre halinde veriyorum muz ve elma püresi yapıyorum kabak çorbası yapıyorum ona uygun
nkarac Doktor kararı ile başlamadıysanız (ki hiçbir doktorun 3.5 ayda tadımlara başlatacağını sanmıyorum) yazık bebeğinize. Daha midesi bağırsağı ne ki o tarhana çorbasını sindirsin. İnşallah ileride problem yaşamaz.
OmerinAnnesi1 nkarac bebeğimde her hangi bi kötü yönde değişiklik sezmedim eski insanlar araştırmalarıma göre ikinci haftada başlıyor ki kız kardeşim bebek beslenme uzmanı alerjenlerden uzak durulduğu sürede sorun yaşamadıysan ve bebeğin rahatsa kilo alımıda başladıysa doğru yoldasın dedi ben üçgün kuralına uyarak deniyorum bebeğimde çok sevdi geceleri deliksiz uyuyor ben onu uyandırıyorum mama yedirmek için
Deletedmom772 nkarac dün kaynanam aramiş beni.bebeyim 3 ay 17 gunlik bu arada) beni aramis bebek mamami aloyo hayla diye.evet dedim.Iş arkadasinun bir kizi var onin bebeyi 3 aylik daha.he bana diyorki ek qidaya basla .ne diyorsun deidm sen.3 aylik bebek ve eg gidami?yazik deyilmi dedim. O kiz bebeye tavuk suyu içiriyo dedi nebieyom pure veryo dedi.onlar artik baslamislar dedi.bende o odur dedim o baslamissa bundan bana ne dedim.ola bilir onun bebeyi sindire bilsin ama her bebek yer diye bendemi tavuk çorbasi vermelimiyim bebeye dedim? gercekten sinirlendirdi beni.kim ne derse inu bana der sinirlerimle oynar.
mrs_happy nkarac bişmiş bilmiş konusmak ıstemem ama haklısınız ilerde mide ve bagırsak rahatsızlıgı gecıren bıreylerin sebebi bunlar işte
Alpyigit OmerinAnnesi1 benim oglum 4ay 23 günlük ama sadece anne sütü aldi şaşırdım inanın yemesine ama sorun yoksa guzel bişe yani alışmış ne güzel
yesim2 hiç doğru değil ,bu kadarek gıdayı o bebek nasıl sindirsin , süt çocuğu onlar , ilk 6 ay anne sütü diyorlar stün yoksa yine süt vermelisin ek gıda değil , yapmayın yazıktır
OmerinAnnesi1 yesim2 bebeğimin rahatlığı benim için çok önemli çok sorunlu bi bebekti gaz sancısı çok çektik kusmaların ardı arkası kesilmiyordu şimdi bebeğim rahat ben geçmişte olan insanların tariflerini uyguluyorum bebeğimi hiç bu kadar huzurlu görmedim çok takıntılıydım şu olmaz bu olmaz falan diye araştırdım ve yanlışlarımı fark ettim şimdi çok huzurluyuz çok şükür
FHKK yesim2 Hanımefendi kadın zaten doktor kontrolü altında veriyormuş doktoru demiş. Zaten tadımlık veriyor anladığım kadarıyla doyumluk verecek kadar kimse kötü anne değil. Benim bebeğim de 5 aylık bende veriyorum tadımlık yoğurt meyve püresi falan.. Eskiden doktor mu vardı eskiden 3 gün kuralı mi vardı annem kaç tane çocuk büyütmüş çevrem de öyle. Çok şükür hiç birimiz hastaneye düşmedik sağlıklıyııız 🙋🏻♀️
Kybele 5.29 günlük kızım, 3 gündür ev yoğurdu ve elma veriyorum, toplasan 2 yemek kaşığı yoktur bile ama aklım çıkıyor çok mu veriyorum acaba, acaba erken mi diye, vallahi cesaretinize hayranım. Ki, şimdiye kadar su bile vermemiştim.
OmerinAnnesi1 Kybele doktorunda hayran kaldı ama bebeğimde ki olumlu yöndeki değişiklikleri görünce devam etmememi söyledi 😀
nkarac OmerinAnnesi1 değişikliği şimdi sezmeyebilirsiniz, yıllar sonra ortaya çıkabilir. Eski insanların bebek bakımı diye bir şey yok artık. O günler geçti. Devir değişti. Hastanelere bakın tıklım tıklım dolu, neden? Bu kadar hastalığın bir numaralı sebebi yanlış beslenme. 3 ayda ek gıdaya geçin diyen çocuk hekimi var mı? Yok. 6 ay anne sütü diyor tüm hekimler. Ayrıca bebeğiniz mamadan dolayı huzurludur, karnı doyuyordur.
Tgcs OmerinAnnesi1 ben de beslenme uzmanıyım, yğksek lisansımı 0-2yas beslenmesı uzerınde yaptım ve tam 8 yıldır bu meslegın ıcerısındeyım. hayretle kardesınızın egıtım sevıyesını sorguluyorum. Her yerde ilk 6 ay anne sutu diye emzirmeye teşvik yapmaya çalışan bir saglıknakanlıgı varken, kardesınız hangı okulda, nasıl bir egıtım aldı da siz gönül rahatlığı ile bunu yapıp, bir de övünüyorsunuz. Hayret doğrusu.
OmerinAnnesi1 NeclaDefne 26 yaşındayım tek bakıyorum özel doktor kontrolündeyim her ay düzenli gidiyorum ve çok şükür şimdiye kadar sadece kontrol amaçlı gittim
OmerinAnnesi1 Okyanusolmak günde iki kez sabah 9 akşam 8 olmak üzere kaka yapıyor çişini çok yapıyor her beslenmede diyebilirim
Okyanusolmak OmerinAnnesi1 çok iyi :) maşallah diyelim. Ben çekiniyorum çok. Aslında kilo alımı da az. 4,5 aylıkken 6 kiloydu. Nasıl başladınız ek gıdaya?
OmerinAnnesi1 nkarac doktorum bebeğimde olan değişikliği görünce aylık kontrolünde devam edebilirsiniz dedi mamayı daha öncedeyse veriyordum kardeşim bebek beslenme uzmanı o da günde minimum bir kere kaka yapan bebek huzurlu bebektir her hangi bi sorun yoktur dedi benim bebeğin sabah akşam olmak üzere iki kere çıkıyor
NeclaDefne OmerinAnnesi1 çok şaşırdım 3. Ayda ek gıdaya yönlendiren doktora. yaşınız da gayet normal küçük diye düşünmüştüm. İlk 6 ay su bile vermeyin sadece anne sütü diyor tüm bilim insanları ama ek gidaya 3. Ayda başlayın diyen doktorı da görmüş olduk. Valla benim doktorum dese ben bir daha töbe gitmem ona. Süt arttırıcı damlasından, hapına ne var ne yok içerim olmuyorsa da mama veririm yani. Zaten bir ömür yemek yicek.
Tgcs OmerinAnnesi1 ayrıca beslenme uzlamı yanı diyetisyen dalında bahsettiğiniz üzere BEBEK beslenme uzmanı diye bir branşlaşma yoktur.
hunilimomm OmerinAnnesi1 bende 4 aylıkken ufak ufak vermeye başladım yoğurt felan bi çay kaşığı zaten 2 3 günde bir veriyorum şimdi 6 aylık olucak yiyor herşeyi
OmerinAnnesi1 NeclaDefne doktorum başlatmadı ben kendim başladım o da olumlu yönde görünce devam edebilirsin dedi
OmerinAnnesi1 NeclaDefne süt arttırıcı vs bende kullanıyorum bebeğinizi daha önce hastalandığından dolayı hastaneye götürdünüz mü hiç
Kumrununtanesi NeclaDefne Yaşdan neden girdiniz ? Tecrübe yaş ile mi ediniliyor? Yoksa bahsetmeye çalıştığınız şey cahillik falan mı ? Özel ya da devlet,çıkıkçı ya da kırıkçı.Ek gıda veriyor ya da vermiyor bunlar “yaş küçüklüğü”anlamına gelmiyor.Bir insana yorum yapacaksanız gerçekten birşey öğretecekseniz bilgi aktaracaksanız “özel e mi götürüyorsunuz devlete mi ? Yaşınız kaç ? Kaç kez doktora götürdünüz ? Gibi sormazsınız “ İnan’ın ki bu söylenenleri yaşı 18 yaşında olan insanı bırakın,daha yaşına girmemiş oğlum bile söz konusu dahi etmez. Hepimiz anneyiz.Hepimiz 18-20-30-40-50 .. Yaş Ne zeka ile ölçülür Ne de sayı ile.Ne de yaptıkları ile.Ben çocuğuma “çocuktur yapar” dersem şayet o zaman büyüyünce de büyüklerin yaptığı herşeyi yapsın zararlı yararlı “büyükler yapar “diyeyim.Öyle bir dünya yok.Yorum Yapıyor iseniz edep,adap üslup.Kişiyi yok yaşı yok tipi yok ismi..Yanlış birşey varsa söylersiniz yoksa söylemezsiniz.Herkesin kendisi dahi çocuğu daha da önemli.Herkes çocuğunu en iyisi olsun ister 18 de 20 de 50 de.
metay5 NeclaDefne bence yaşla alakalı değil yaşım 22 doktor 5 aylıkken başla demesine rağmen başlamadım 6.ayını bekledim çünkü bebeğimin kilosu boyu gayet iyiydi
Kybele OmerinAnnesi1 heee benim annem de hayran kalıyormuş bendeki değişikliklere bak şimdi su bile içsem midem alev alev yanıyor.