Bebekler anne sütü değil de mama alıyor ise herhalde miktara bakmak lazım, mide kapasiteleri belli CC/ml olarak. Benim bebeğim vir aylıkken sütğmün azalması ile kızımın doğumda atanan doktoru önce meme sonra biberon ile mama dedi 45-60 CC ver dedi ama 60 ınfazla gelip kustu, 100 CC bir mide kapasitesi olacağını sanmam. Ben de bu doktorun söylediği aklıma yatmadığı için emzirme danışmanlığı aldım bir pediatrissten, sonra da kızımın doktoru oldu zaten. Mamayı günde 3 kez 30 CC olarak düzenledi, asla çok kilo almadı ama kendi ritmini oturttu. Anne sütü değil de mamayı 100 CC alıyor ise sinirimi sorun yaratıyor olabilir. Ben mesela geceleri mama vermezdim, uyanıp emsin diye zira gece emmesini anne sütü üretiminde büyük artıları var. Evet uzun süre kucağımda uyuttum ben de. Uyumak zor idi tabii o şekilde düşürürüm korkusu vs derken uykusuzluk ile kardeş olmuştum. Salonda yaşamıştım geceleri. Ben oturursun divanda onu da yanıma yatırdım. L gibi koltuk var, ayak ucuna da ben uzanırdım. Anne kokusubdan süt kokusundan ayrılmak zor. Daha sonra anne sütünü bu göğüs pedlerine damlatıp yatırdığım yere bıraktım. Elimi üzerinde tuttum, küt diye ayrılık olmasın diye. Zaten uyku düzeni vs beklemiyordum zira gece- gündüz ayırım algıları bile yok daha.. uykusuz bebeklerde günde vir kaç saatliğine viel destek alabilmek çok güzel, anneden, kayınvalideden. Size diyeceğim şu ki evet zamanla rahatlıyor, hem anne, hem bebek. Bana doktorum “az daha sabret yakında seni uyutucam” demişti. ) Üç ay gibi uyku süreleri uzadı ve uyandırıp emzirme süreci de bitti, o uyandığında emzirdim sadece. Anne kucağınun sıcağından ayrılmak da zor gelirdi benim kızıma, doktorumuz yatağını hafif ısıtın dedi, sıcak su torbası ile hafif ısıtırdım yatırmadan önce, iel yaradı bizde. Birden bırakmadım, yatağa eğildim, kolumu başından çekmedim, yavaş yavaş bıraktım vs gibi şekillerle yatağına alıştırdım. Hala benim kucağından yatağ geçişte sorun yaşar ki bugün neredeyse 9 aylık. Gece emerken ayrılmak istemez, eşim alır, biraz pışpışlar ve o yatırır yatağına. Bir de mama veya sağılmış sütü biberonla aldıklarında da çok hızlı besleniyorlar bunun yerine yani biberon yerine eds ile mama verdim ben..