morrrrengiiii temizliğini bildiğimiz bir sütçüden 2,5 lt kadar süt alıyorum haftalık. Ufak kavanozlara yapmanızı öneririm. Açılınca ekşimesin hızlı bitsin diye. sütü ılıttıktan sonra serçe parmağınızı 8 e kadar sayın ısıracak derler sonra kavanozlara dökün. Daha sonra kaç kavanoz olduysa bir kapta bir yemek kaşığı maya ve ılıttığınız sütten yarım çay bardağı kadarını iyice eritin. Her bir kavanoza erittiğiniz mayayı paylaştırın.mayayı kavanoza döktüğünüz zaman tahta bir kaşık ile karıştırın. Kapaklarını kapatmayın üzerine tahta kaşıklar koyun bir sofra bezine sarın. Üzerine bir şey daha örtün. Gece 12 de mayalıyorum sabah 7 de kapaklarını kapatıp dolaba koyuyorum taş gibi yoğurt oluyor. Mayayı çok atarsanız yoğurt mayasına çeker ekşiyse ekşi olur. Mayanız yoksa activa nın sade yoğurdu var ya 4 lü satılıyor ondan alıp ilk onunla mayalayın tatlı güzel bir yoğurt oluyor. Sonra kendi mayanızı kullanırsınız. Afiyet olsun kuzucuğa.. @Zeynepp054