sevdanil yenidoğanlarsa çok sık karşılaşılıyor , bir süre dr birşey yapmaz takip eder çünkü çok büyük yoğunluğu azalıp normal aralığa giriyor . Diyelim ki düşmedi 3 yaşına kadar dışardan hormon takviyesi verip dengeliyorlar 3 yaşında bu hormonu bırakıp bir bakıyorlar yükselmiyorsa takviye hormonu kesip takipte kalıyorlar baktılar takviye hormonsuz yine yükseliyorsa ömür boyu hormon takviyesi . Değer 10 a kadar ilaç dedikleri o hergün içilen takviye hormonu vermiyorlar sadece takipte kalıyorlar . Eğer çok çok Yüksek bir değere sahipse ve düşme eğilimi göstermiyorsa bu çocuğum fiziksel ve bilişsel gelişimini negatif etkilediğinden direkt hormona başlayan hekimlerde var