250419ali kan değerlerinizde transglutaminaz IgA veya EMA baklıdı mı? Bunlar pozitifse çölyak olabilir. Eğer pozitifse endoskopi yapılır ve çölyak mı diye bakılır. Çölyak denirse glutensiz beslenmeye geçince herşey düzelir endişe etmeyin. Çölyak değil denirse de düzenli olarak takip etmek gerekiyor.
Benim büyük kızımda 1 ve 2 yaş tahlillerinde çölyak antikoru negatifti. Ancak 3,5 yaşında 1 ay geçmeyen ishali oldu. Kreşte salgın vardı, herkes ishal oldu ama bizimki geçmedi. Bizde kayınvalidem de çölyak olduğu için hemen çölyak bakıldı, kanda antikorlar çok yüksekti. Ama endoskopide bişey çıkmadı. Ama helikobakter varmış. Helikobakter tedavisi olunca ishali geçti. Baarsaklarda da çölyak bulgusu olmadığı için diyet yapmayın dedi doktor, 3 ayda bir kan verdik.hem çölyak antikorlarına bakıldı hem de normal vitaminlere bakıldı. Çölyak antikorlar hep yüksekti. Benim kızımın durumuna potansiyel çölyak deniyor. Şu an değil ama bir gün olacak demek oluyor. 5 yaş da olur 10 da 20 de. 1 sene bekledik ama her karnım ağrıyor dediğinde ya da ishal olduğunda acaba mı, başkadı mı fln diye panik oluyordum. Geçen hafta tekrar endoskopi oldu, doktor görüntü benziyor ama patoloji sonucunu bekleyelim dedi. Ama siz diyete başlayın dedi. Kızım şu an 4,5 yaşında. Evde sorun değil herşeyin glutensizi bulunuyor da kreş zor. Hergün kreşteki yemeğin aynısını yapıyorum ve okula yolluyorum. Bn yaparım sorun değil ama kızım kendini kötü hissediyor. Her gün anne bugun ne yemeği yiyebileceğim diyor. Bari kreş tabağında yesem yemeğini diyor. Bugün süt varmış, normalde günlük ne veryiyorlarsa menüde yazıyor bende bunlRı yer bunları yiyemez diye söylüyorum ama süt yazmıyordu. Öğretmeni de emin olamamış vermemiş. Bana geldi anne süt istiyorum, bana vermediler annene soralım dediler süt içebilir miyim dedi. Çok üzüldüm. İlk günler evden ekmek götürmek istemedi ekmek yemicem okulda zaten hiç sevmiyorum artık dedi.
İnsan üzülüyor ama Allah çaresiz hastalık vermesin. En azından çözümü olan ve uzun vadede daha sağlıklı bir beslenme şekli( tabii hazır paket büskivi, nişastalı ın cs yönelinmezse)
Alışması açısından da küçükken olması daha iyi. En azından o şekilde görerek büyüyecek. İnşallah değerleriniz negatif çıkar, ama pozitif olsa bile dediğim gibi çaresi olan bir hastalık.