AnnesininMucizesi merhaba arkadaşlar. Aranızda bebeğini cocuk nöroloji doktoruna götüren var mi? Neden götürmüştünüz neler yaptilar sonucu ne oldu ? Bizi takipli doktorumuz yönlendirdi kaslari cok gevsek oldugu icin bebegim 6 ay 18 günlük. Siz nicin gitmistiniz neler yasadiniz anlatirsaniz sevinirim tecrübelerinizi. Ve onerebileceginiz istanbulda bir doktor varsa nörolog sevinirim.
_Serenity16 AnnesininMucizesi merhaba ne yaptınız bende çocuk nöroloji gideceğim yürümüyor bacak kaslarında esneklik varmıs
mobesebesir AnnesininMucizesi biz nöroloji takipliyiz kas enzimi yüksekligi var kas hastalığı şüphesi var yani sürekli kan alınıp bakılıyor. 3 aylıktan beri gidiyoruz oğlum 2 yaşında şükür yürüyor merdiven çıkıyor elinden tuttuğumuz zaman iniyor yürüyor ama hiç böyle kıpır kıpır pratik Bi çocuk olmadı belki de kilolu olduğundan bakalım aralıkta tekrar götüreceğiz o zaman gerekli testleri isteyecekler Bi netice alacagiz
Asyam01 AnnesininMucizesi bende adanada gittim bundan 2 ay önce oğlum şu an 5 ay 3 günlük 3. Ay kontrolünde çocuk doktorumuz gevşek bi bebek hantal bi bebek dedi öyleydı de basını asla kaldıramıyordu yüz üstü koyunca ağlıyordu çığlık çığlığa götürdüm muayene etti acı hıssı var dedi burnunu sıktı acıttı ağladı koluna bacağına ağır biseule vurdu yine ağladı başındaki kaslar birez hareketsızöıs beyşn tomografisi çekildi b12 eksik dedi hala kullanıyoruz iğnesini kan değerleri şükür temiz cikti 4. Ay kontrolünde de 6 saat aç kalıp sabah anestezi ile birlikte 1 saat beyin mr çekildi normal değerde çıktı temizdi ods aralıkta yine kontrolü vsr su an yine öyle atık bi bebek değil basamıyo yere bacaklarını topluyo hemen destekli kucağımda oturuyor ama desteksız oturamıyor bi nesneyi atılıp da almıyo uzun süre tutamıyor canı isterse yani çıngıragı tutar hala yux üstü durmayı sevmiyor dönmüyor da su 2 gündür bacaklarını kaldırıp seviyo ama gelişimi böyle şimdilik umarım düzelirler de hsreketlş bi bebek olurlar
AnnesininMucizesi AdenKaratepe bebeğim aşırı hareketli değildi oyle yerinde duramayan veya herseye elini atan bir bebek olmadi hic. Suan emeklemese de bir kac tur dönerek merak ettigi yere gidiyor. Ellerinden tutup ayaga kaldirinca basiyor. Yuzustu vakit geciriyor. Ancak doktorumuz 6. Ay kontrolunde muayene ederken oturtmayi denediğinde bir kac saniye bile durmadan hemen ileri veya gero devrildigini gördü. Bende farkindaydim zaten. Kucagimizda gezerken bile once dik sekilde duruyor ama 5-10 dk sürmeden basini omzumuza koyuyor veya saga sola yatmaya meylediyor. Diri bir cocuk degil. Tum degerlerine bakti doktorumuz. Hani vitamin vs eksikligi mi var diye. Hersey normal ciktu. %99 bir sey yok ama %1lik kisma bakalim diye norolojiye gonderdi. Icim icimi yiyor. Surekli kendimi sucluyorum. Bu sureci yasayan veya benzer seyler yasayan var mi?
AdenKaratepe AnnesininMucizesi Allahın izniyle hiç bir şey çıkmayacak. Sadece hantal bi bebek bence. Eşiniz ya da siz de öylemiymişsinİz öğrenin annelerinizden
Leylamoznur AnnesininMucizesi ya canım bazı bebekler desteksiz oturmaya 7ci ayda kavrıyor Götür için rahat etsin ama mama sandalyesine sen cok oturtut yanına başta yastık sonra 3 gün sonra birini cıkararak dene
Ecem__ AnnesininMucizesi 6 aylik bebek zaten otururken gevsek durur saga sola apalar tam bizimki 6 aylikti oturamiyordu.zayif mi acaba
Ihlamurr Hemen kaygilanmayın. Gelişimde bireysel farklılıklar olabilir. Bazı bebekler 10. ayda yürür, bazıları 18. ayda. Mümkün olduğunca her fırsatta (güvenliğini sağlayarak) kaba ve ince motor becerilerini güçlendirmesi için teşvik edin.
AnnesininMucizesi Asyam01 sizinki daha küçükmüş. Biz 7 ay 5 günlük olduk. Tamamen rahatlatamam belki sizi ama sunu soyleyebilirim ki benim bebegimde hic hareketli degildi. Kucagimizda tuttugumuzda agzini actigi yemeklere elini asla uzatmazdi. Ayaklarina oyle cok kuvvetli basmazdi. Mesela ayina gore bir hareketi mi yapmasi gerekiyor onu bir veya iki kez yapar sonra yapmazdi. Hep yatmak isterdi. Ama 6 bucuk aydan sonra gerçekten degismeye basladi. Istedigi bir seye uzanmaya oyuncaklariyla daha guzel oynamaya ayakta daha dik durmaya vs başladı. Hala desteksiz oturamıyor. Ama bu sohbeti actigimda oturur sekilde koyar koymaz devriliyordu suan biraz daha uzun duruyor sonra kendini geri atıyor yatmak icin. Suan mama sandalyesinde daha düzgün duruyor. 2 3 hafta once sandalyede saga sola devriliyordu tamamen kalkamıyordu. Biz norolojiye gitmedik biraz daha beklemek istedim her gun masaj yaptim. Egzersiz yaptim kollarina bacaklarina. Daha oncedende yapardim ama bu ay kadar etkisini görememiştim. bence bebeklerin kendi gelisimlerinde aktiflestigi bir dönem var. Sabirli ve istikrarlj bir şekilde egzersizleri masajlarin yapmanizi onerebilirim. Hatta bizim doktorumjz medikal bebek masajını da önermişti. Kaslari harekete geciriyor. Caninizi sikmayin diyemem ama bir sorun olsayrj bunca testte mutlaka bir sey cikardi diye dusunuyoeum. Suan bebeginiz bence daha küçük. Zamanla yapacaktir insaaallah.
Asyam01 AnnesininMucizesi inşallah Cnm bütün testlerini yaptırdık çok şükür temiz cikti ama gevşek hantal bi bebek denildi nasıl bi masaj yaptınız acaba bende yapsam oğluma bizimkinde de hareket yok yani dönmüyo basmıyo nesne tutmuyo tutuyor ama kusa süreliğine işte korkuyorum açıkçası umarım geçicidir düzelir ek gıdaya yavaş yavaş başladık veriyorum mama meme gidiyoruz zaten ama istediği canı isterse yiyo
AnnesininMucizesi Asyam01 kollarini bacaklarini ac kapa hareketleri yaptirdim. Sirtina hafif ama uzun uzun masaj yaptim. Boynuna ama sert degil kesinlikle. Ellerinden tutup kaldirmaya calistim kollari güçlensin diye. Ayakta durmuyor durmak istemiyordu. Hoppala gibi oyunlar yaparak sarki soylerek ayakta durdurmaya calistim. Yani aslinda benim yaptiklarim basit seyler. Siz daha profesyonel birine yaptirsaniz daha iyi olabilir. Bir tanidigimizin bebegi de boyleydi. Hatta o kafasini bile kaldirmiyordu. Masaj yaptırdılar bir kac seans cok guzel gelisme sagladi bebekleri. Bir de ilgisini cekiyorsa yukaridan sallanan oyuncaklar iyi geliyor. Onlari almak istiyor zamanla uzaniyor asılıyor orada da gucleniyorlar. Tabi bu uzun zaman aliyor. Benim bebegim elini bile uzatmaz oylece yatar sadece bakardi. Eline vermemizi isterdi bagirirdi. Ek gida konusunda sakin canını sikma suan tadim zamani zaten. Benimki ilk kabak tattirmistim agzini acmisti heveslendim tabi. Sonra bir kapatti agzini 10 gun hicbir sekilde agzini acmadi. Simdide bir gun guzel yiyorsa bazen 2 3 gun istemedigi oluyor. Testleri temiz ciktiysa icini ferahlatmaya calis. Bende cok uzulur her hareketinde veya hareketsizliginde aglayacak gibi olurdum. Bebegim de iyice kapatirfi kendini. Bizim stresimizi uzuntumuzu gercekten cok hissediyorlar. Bizimkine de tembel hantal dedi doktorlar. Kendi doktorumuz keyfine düşkün dedi. Ama hareketlendi simdi. Belki hala ayina gore cok aktif degil ama her bebek ayni olmak zorunda degil. Bence sizinkide 1-2 aya iyice toparlanir. 7 aya dogru gercekten cok degisiyorlar.
Tiggerr20 AnnesininMucizesi yazınızı okuyunca içime su serpildi benim oğlumda 4 aylık oldu hala kafasini tutarken yoruluyor 34 haftalık doğdu acaba gününü mu bekliyor ki diyorum
AnnesininMucizesi Ecem__ benim bebegim suan 7 ay 5 günlük desteksiz tam oturamiyor. Bazi bebekler 7-8. Aylarda oturabiliyorlarmis. Sadece oturmasi geciktiyse bence endise etmeyin.
Tiggerr20 AnnesininMucizesi çok geçmiş olsun benim oğlumda 4 aylık oldu hala kafasini tutarken yoruluyor prematüre doğdu ondan mı gerideb geliyor demekki dedim ama ne bilim bende çok endişeliyim açıkçası 😔 inşallah bebeklerimiz sadece biraz tembeldir
AnnesininMucizesi Tiggerr20 premature bebeklerde yanılmıyorsam duzeltilmis dogum tarihi uyguluyorlar. Ama tam olarak hangi tarihi esas aliyorlar bilemiyorum. Benimki 38+4 te dogdu. Ona ragmen 4 aylikken kafasini uzun sure tutamazdi. Bir iki dakika tutar bırakırdı. Sizinki 1 ay once dogmus neredeyse sizin icin bence cok normal bu durum. Tabi en dogru bilgiyi doktorunuz soyler ama acele etmeyin gercekten. Ben o hatayi yaptim. Annemlet cevremdekiler hatta esim bile sabirli olmami zamanla olacagini soylediler ama ben agladim korktum bebegime de yansidi tabiki. Cok sukur simdi biraz daha iyi. Bazi bebekler gercekten sonradan hareketleniyor. Benim yigenim 6 ay sagindan soluna donmedi. Koltuga oylrce bırakırdık 6-7 aylıktı. Sonra yavas yavas emekledi yasinda yurudu bir daha da hic oturmadi oyle hareketli bir cocuk oldu. Her bebek farkliymis onu gormus oldum. Korkmaktan ziyade iyi gozlem yapmak onemli. Sizinde biraz daha büyümesini bekleyin bence. Duzeltilmis tarihi kac olur bilmiyorum ama 3 aylik gibi düşünün
Tiggerr20 AnnesininMucizesi çok teşekkür ederim uzun uzun anlatmışsınız içim ferahladi Allah razı olsun gerçekten 🥰
Ecem__ AnnesininMucizesi ben sizin icin soylemistim canim.benim gec oturdu gec emekledi 11 aylik tutunmaya basladi.suan 16 aylik yuruyor artik endise etme diye size yazmistim 🌸
AnnesininMucizesi Ecem__ cok tesekkur ederim 😊 yanlis anladim sizin bebeginiz sandim bir seyler demeye çalıştım kusura bakmayın
AnnesininMucizesi Tiggerr20 rica ederim cok iyi anlıyorum sizi bende aylarca nasil korktum üzüldüm Allah bilir. 2 haftadir hareketlenince dunyalar benim oldu. Tabi gecti demiyorum hala gozlem halindeyim. Rabbim tum yavrulara sağlıklı sıhhatli büyümeyi nasip etsin