Merhaba. 29 aylık bir kızım var. Dönmesi 4 buçuk ay civari oldu, dişi yine o dönemlerde cikti. 9 aylık yürüdü. Hareketli bir çocuk. Eşimin işinden dolay uzun süreler ailemin yanına gittim. Dışarı çıktığımızda sadece eşim yada anneanne babaanne vs götürmüşse benimle gittiği gibi huzursuz değil. Evde televizyon izletmemeye çalışıyorum. Oyuncaklariyla oynar. 2 bebek 1 küçük battaniye yada bebeklerine peçeteye örtü yapar onlarla bir oyun kurar . Mesela bu sabah birlikte oynadık 7 buçuk gibi uyandik. Yaklaşık 2 buçuk 3 saat evcilik kurduk. 2 yaşından beri 10 a kadar sayıyor, renkleri biliyor, su an 2 3 kelimeli cümleleri var, 7 kelimeli arka arkaya duraksamadan akici sarki söylüyor . Komut almada sorun yok. Dediğimi anlıyorsa bildiği bir şeyse uyguluyor. Bebekken takibini yapan doktor hep çok dikkatli diyordu. Kardesi doğdu nasıl davranmam lazım öğrenmek için doktora gittim. Psikolog benimle görüştü. Kızım küçükken denge kaybetti düştü köprücük kemiği kırıldı. Ondan 3 ay sonra başka bir çocuğun yanlış davranışından femur kirigi yaşadık. Bunları söyledim kizimi anlatirken. Sizi yoruyor mu dedi. Disarida huysuzlanabiliyor bebekbarabasini istemiyor gezmek istiyor vs dedim.Bundan sonra bana ilaç düşünür müsünüz dedi. Hayir dedim. Konuşma devam etti. Kızınızı göreyim Bi dedi. Kızım femur kirigindan basit bir ameliyat oldu. O surecten sonra doktorlardan özellikle erkek doktordan korkuyor. İlettim bunu. Ama kızım yine de korkmadı. Bir oyuncak aldı sadece. Oynadılar bizi çağırdı. Çocuk terapiye bile düzelmeyecek seviyede DEHB dedi. Orda zaten koptum. Sebep olarak şu ana kadar 1 kirigi olan gördüm 2 kırık görmedim bunlar en büyük işaret, oyuncak ahşap renkli bir oyuncakti. Ben sordum rengi söyledi diğerlerini beklemesi gerekiyordu beklemedi kendi sıraladı renkleri dedi. Kızım evde oyun oynarken bekliyor, kardeşiyle ilgileniyorsam bekliyor, markette ,kasada bekliyor ,isim varsa bekliyor sadece meraklı hareketli bir de dediğim gibi ozellikle bana karşı bir bağlılığı var o da babasından uzak olma vs bundan dolayı diye düşünüyorum. Yürümeye başladı uykusu olunca yastık getirirdi, biberon getirirdi acıkınca. Algısı açık bir çocuk. Aklım karıştı bu söyleyenlerden. Bir oyuncakla anlaşılabilir mi, en azindan bizden oyun oynarken vs video isteyebilirdi. Kızım sosyal sevecen de bir çocuk. Fikir verir misiniz 🙏