Canım anneler merhaba.
Bebeğim 10 aylık olacak. 8. aya kadar uykuları çok güzeldi ama ne olduysa 8. aydan sonra gece neredeyse saat başı uyanmaya başladı. Neyse diştir, ataktır dedik babasıyla dönüşümlü olarak bir şekilde uyuttuk. Ama son birkaç haftadır çığlık çığlığa uyanıyor, sadece beni istiyor ve bir süre benim kucağımda bile sakinleşmiyor. Gözleri kapalı ama birkaç dakika bağırarak ağlıyor. Yatakta kucağımda uyutayım onu da kabul etmiyor, sadece ayakta uymayı kabul ediyor ya da emmeyi… Uyuttum diyelim bir saat sonra yeniden çığlık çığlığa uyanıyor. Bir ağrısı varmışa benzemiyor. Biraz araştırdım. Ayrılık kaygısı ya da uyku terörüne benziyor. Ben çalışıyorum ama günde sadece 3 saat ayrı kalıyoruz ve geri kalan zamanda ne temizlikle uğraşırım, ne de yemekle. Sadece çocuğumla ilgilenirim. Konuyla ilgili fikri olanlara sorum şu: Acaba zamanla geçecek bir ayrılık kaygısı mıdır yoksa uyku terörü mü? Uyku terörü için de erken görünüyor, bilemedim? Yani hangi doktora gideceğim onu da bilemedim. Psikiyatri mi, nöroloji mi, çocuk doktoru mu…