Koturoglu5502 Bazı arkadaşlar Ekranın konuşmayı etkilediğini kabul etmese de 0 ekran olmasını öneririm. Oğlum 21 aylık 22 günlük 4-5 kelimeli cümleler kuruyor , neler yaptığımı anlatayım .
Sadece ekranı kapatmakla olmuyor maalesef.
Her gün kitap okuruz özellikle gece yatmadan mutlaka okuruz , yalnız kitabı düz yazı gibi okumak olmaz . Her karakterin sesini farklı çıkardım , doğal sesleri vurguladım , misal suyu hüppp diye içti burdaki Hüpppp sesini abarttım. Kitap sayfa geçişlerinde merak uyandırdım acaba şimdi ne olacakkk😮 gibi..
Ses kartlarından çok faydalandık her gün bakarız .
Oyun oynarken oyuncakları konuştururum sesimi değiştirerek, hayali oyunlar kurarım.
Tane tane konuşurum.
Büyük sorular tarzı kitaplarımıza bakarız özellikle hayvanlara bakarız seslerini taklit ederim ondan da taklit etmesini beklerim.
Parka çıktığımızda etrafımızda gördüğümüz her şeyin ismini söylerim işlevini anlatırım. O kayarken mesela Eymen şimdi kayacak , şimdi merdivenlerden çıkıyor gibi.
Parktan veya başka bir yerden geldiğimizde o gün gördüklerimizi sohbet havasında konuşuruz. ‘Parkta simsiyah köpek gördük dimi Eymen gibi.
Bebekliğinde çok parmak oyunları oynadık. Her gün mutlaka şarkı söylerim oda bana eşlik etmeye çalışır.
Konuşurken göz hizasında konuşurum , ona bir şey anlatırken onay alırım . Misal Eymencim şimdi dışarı çıkıcaz tamam mı ? Anlaştık mı vs. Kısacası anlamaz diye düşünmeden karşımda yaşıtım varmış gibi konuşurum. En önemlisi zaten konuşmak .
Bir şey istediği zaman işaret ederse ne istiyorsun ney onun adı diye sorarım cevap verene kadar o şeyi vermem tabi abartmadan😛 Çeşitli markaların dikkat setlerini yaparız her gün onlarda etkili . Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Bu arada 0 ekran derken gün içinde tv açık olmaz onun izleyeceği şeyler olmasa bile arkadan gelen sesler de etkiler .