Ahsab
Xilda zaten bütün bebekler doğduktan sonra çiş kaka yapmadan önce silkelenme, titreme gibi bir hareket yapar. Daha erken ayda başlayanlar da var, ama ben oturmayı öğrenmesini bekledim. Omurgaya çok yüklenmemek için. Sinyalleri takip ettim, titredi mi hemen klozete yada leğen, alaturka ne kullanıyorsanız artık ona tuttum. Heme yapardı, saati tutuyordum. Sonra 1-1,5 saat arayla tekrar çişe tutardım, metabolizma hızını takip edin. Konuşmayı bilmediği için her çiş yaparken “pipi” diye söylerdim, 10 aya doğru artık pipi derdi. 10 aya kadar geceleri bezledim, gece yine de beze yapmazdı uyanırdı, çişe tutardım, 10 ayı çok sıcaktı yaz mevsimi kendisi çekip çıkardı bezi, anlattım yatağa çiş yapmak yok, uyanıyoruz diye. Gece 2 kez uyanırdım. 1.5 yaştan sonra 1 kez kalkardı, 2.5 yaştan sonra sabaha kadar tutuyor.