terazikadini sütü üretmemizi sağlayan hormon aslında prolaktin, prolaktinin üretimini sağladığı sütü, süt kanallarına indiren de oksitosin. Genelde kadınlar sütüm azaldı dediklerinde azalan aslında prolaktin değil de oksitosindir. Zira doğum yapan kadında prolaktin zaten olur ama oksitosin strese, beslenmeye veya sadece öylesine azalabilir. Bana bu bilgiyi veren doktorumun önerisi ne olursa olsun emzirmeye devam etmekti zira oksitosin en çok salgılayan şey bebeğin memeye teması ve bunun beyine verdiği sinyal. Benim bebeğim sol memeyi pek sevmedi dığduğundan beri, orada süt daha azdı mesela o yüzden sağ memeyi emerken de sola mochi süt toplayıcı aldım, hani orası da biraz uyarılsın diyr, sağ kadar üretmese bile fen değil. Bu emmeyi bırakıp yeniden başlayan arkadaşa da bravo, relaktasyon öyle çok kolay bir şey değildir ama imkansız da değildir. Kadın başarmış demek ki :))