Berfin4720 Benim de kızım 14 aylık olacak ve aynılarını yapıyor.Bunlar otizm için eksiklikler değil ayrica otizm çok genis belirti yelpazesine sahiptir.Burada biri hatta otizmin doğuştan olduğunu söylemişti aslı yok tabi ki.Keskin belirtileri vardır en az 6.aydan 2.yasa kadar çocukta öncelikli olarak uyaran eksikliği yaratacak durumların olmaması gerekir TV,telefon,asosyallik vb.gibi.Bir çocuk doktoru olabildiğince çocuğun kendi akranlarıyla iletism de olması gerektiğini söylüyor.Hicbir şekilde ilgilenmeyip çocuk durmuyor,yemek yemiyor diye dikkatini ve enerjisini kısıtlayıcı şeyler yapılırsa sürekli olarak kendini otomotik geri çekiyor bir süre sonra adına bakmiyor ve herhangi komuta uymuyor zaten doktorlar en az 2-2,5 yaş arası kesin tanı koymaya başlıyor ama biz anneler olarak yok benim bebeğim su kadarlık dönmüyor,emeklemiyor, yürümüyor,konuşmuyor diye dertleniyor.Tabi ki takip etmek gerekir olağandışı bir durum sezerse ona göre önlem alınır ayrıca doktorlar direkt teşhis koymuyor önce oyun grubuna aktarıyor takip ediyor bir süre sonra takrar kontrole çağırıyor.