Mrvll 18 . Ayına 1 hafta önce giren oğlum var. İlgilenmemize rağmen anne baba dede şeklinde babildamalari var. Ve bilinçli değil ortaya. Başka da bir kelimesi yoktu. Uzman psikiyatriye gittik. Önerilerde bulundu ve hepimizin bildiği şeyler. Onun dışında herhangi bir sorun görmedi. Dil gelişimi evet eksik dedi. Boşu boşuna 1000 TL vermiş gibi olduk yani laf aramızda 🥲 ekstra bir test falan yapar zannetmiştik. Dil konuşmaya yönlendirir zannetmiştik.Ama bilindik şeyler söyledi. Park vs ortam önerdi. Yani çocuğumun algısı alici dili komut alması vs hiçbir sorunu yok zaten bunu ben de görüyorum. Sadece ifade edici dil gelişimi geride. Kitap deseniz 3. Ayindan beri aktif okuruz. Oynariz konuşuruz ama olmayinca olmuyor sanırım. Her bebek farklı gerçekten. Dil konuşma terapistini de önermedi 2 yaşından önce önermiyorum dedi. Zaten daha önce birkaç dil konuşma merkezini aramıştım. Onlar da 2 yaşından önce almıyoruz dedi. Demek ki zamanı vardır diyorum. Benim gibi olan annelerimiz varsa yazarsa sevinirim.
__brna__ Mrvll Yani 18 aylık olmak üzere bir kızım var. Bende elimden geldiğince konuşur ilgilenirim ancak anlamadığım şey zaten henuz 18 aylık bir bebek ikili cümle kuramazki daha. Siz tam olarak hangi sebepten gittiniz anlayamadım. Fazla kelime sayisi olmadığı için mi??
Storymoon Mrvll benim oğlan normal gidiyor şuan 27 aylık geçen ay bi konuşmaya başladı maşallah susmuyor net kelimeler 2li ve 3lü cümleler kuruyor bi anda açıldı dili yani daha zamanı var merak etmeyin
Aburcu Mrvll benim bebeğim 13 aylık bana bilinçli olarak anne der yanıma anne diye geliyor mesela babasini biliyor ona baba demez kendi kendine bababa diyor ama bilinçli dediğini sanmıyorum ben soruyorum oğlum baban nerde diyorum babasının yanına gülerek gidip dizine vurur onun dışında yeğeni var Mira abla nerde oğlum derim ona bakarak güler, bişey verdiğim zmaan mama diyor. Dede diyor ama bilinçsiz ,ismini biliyor adını söyleyince tepki verir ,gel deriz gelir , elinde bişey varsa ver deriz verir ama mesela araba ver diyince yerden alıp vermez anlamıyor o kadar şimdilik becerileri bu ama dediğiniz gibi her bebek farklı gelişim gösteriyor 18 ay çok büyük değil zamanla konusacaktir anne baba diye bilinçli söyler diye düşünüyorum
Mrvll __brna__ ikili cümle kurmasını bekliyorum demedim. İkili cümle 2 yaşından sonra beklenen bir durum. Bilinçli söylenen kelimelerden bahsediyorum. Fazla kelime de değil bilinçli olması gerekiyor en azından birkaç kelimenin. Babildamanin bitmiş olması gerekiyor. Bunu doktor da söyledi
__brna__ Mrvll yani acikcasi benim kızım bilinçli kullanıyor ama bazende hadi Baba de diyoruz dede diyo simariklkk yapiyor. Yani yanlış anlamayın ltfen endisenizi anlıyorum ama bencede biraz zamanı var sanki hemen acele ettiniz gibi geldi bana.
Mrvll __brna__ şımarıklik yapıyormuş ama sizinki bilinçli de kullaniyormus. Bizde bilincli kelime yok. Doktor sizden küçük aylarda hastalarim da geliyor dedi. Ve evet bariz dil gelişimi ifade açısından eksik dedi. Doktor kendisine gelmeyin demez zaten para alıyor bunun da farkındayım ama erken teşhisin önemli olduğunu biliyoruz ve ellerinde sihirli değnek olmadığını da bilerek gittik, içimiz rahat etsin dedik. Endişemiz bu yönden
__brna__ Mrvll himm anladimm. Evet bilinçli dememesi biraz korkutabilir ama eğer dediğiniz gibi sorun gormedilerse stres yapmadan siz yinede herşeyi tanıtmaya konsmaya devam edin. Mutlaka bir sabah meyvesini alacaksinizdir. Evet klasik geliyodur mutlaka size ama zamanla oluyo herşey. Zaman sinsice yavaş yavaş ilerleyen en güzel ilaç güzel anne.🌼 bakmaykn size böyle diyorum ama bende en küçük şeyde evham yapan biriyim. Sağolsun eşim bana göre biraz sogukkanlida o beni durdurup teselli ediyo😂 ama bu bebeklerin eminimki hepimize öğrettiği en doğru şey sabır ve zaman güzel anne♥️ surekli onu düşünen,onun için bir çırpınan annesi olduğu surece herşeyi atlatır inşallah .🙏
Haffuse biraz evham yapmis gibisin😅 Aman, boş evhamlar olsun 🥰🥰🥰 Konusmasini desteklemek icin sadece kitap mi okuyorsun?.. Disari sik sik cikabiliyormusunuz? Gun icerisinde ekrana maruz kaliyor mu?
Mrvll Haffuse yokk kitaptan farklı şeylerde yapıyorum. Dışarı her gün. Ses kartlari. Hayvan kartlari. Hayvanları canlı görürüz taklitler vs ama hayvan sesi çıkarmıyor. Ekran TV hiç olmadı. Çok nadir yemezse telefon gösterip hızlı yedirip hemen kapattık. Yok gibi bir şey
Haffuse Mrvll acilinca birden aciliyor😅 Sen zaten dil gelisimi icin elinden geleni yapiyorsun. Bir sabah bir bakmissun, birden farkli kelimeler kullanmaya baslamis😅 Yemek yediriken, evde vakit geciriken fakan yine herseyi tanitmaya devam et. Bu konuda tavsiye edecegim bisey yok😅 cunku gayet iyi ilerliyorsunuz. Tek tavsiyem, stres yapip kafana fazla takma.
Busra3460 19 aylık kızım var, anne, baba, dede, abi, parka bitti , attım, icardi, merhaba, güle güle , vb bunlari söylüyor ama yarım yamalak maymun falan diyor . Her bebegin dil gelişimi farklıdır sizinkide elbet birgün bülbül gibi konuşur merak etmeyin
A2B4 Mrvll babildama şeklinde mi? Babababaab gibi eğer babasına direk baba diyorsa korkmayın arada babababababa diyebilir…. Biz de gittik normal
A2B4 Mrvll Zamanla olacak bozimkide olaydı 15,5 aylıkken babasını görünce demeye başladı… Bu bebege göre değişir… Ama aşırı uğraştık her babababab dediğinde aaaa baba Evet ya da bak baba dedik ben albümlerden sürekli esim işteyken gösterdim.bana şuan nenne dio arada anne…ama herkese demeye başladı dede yide öyle…. 16 ay 22 gunluguz…ama hala oyun oynarken kendi kendine dedededede,bababababab der bunlar çok normal.bazı çocuk ugrastirir.20.ayin sonuna kadar bekleyin değişim olmazsa beklemeyin dil terapiatine gidin muhakakk