sum2603 aklımda kalanları yazayım ama arkadaşlar da yazmışlar zaten hemen hemen aynılarını. Bir de aklımda şöyle bir detay kalmıştı paylaşayım; “eğer bir bebek ısırılarak sevilmiş ise, emerken annesini ısırması kaçınılmaz bir gerçek; böyle durumda bebek ısırdığı zaman kesinlikle bebeğe yüksek sesle hitap edilmemeli bağırılmamalı, gülmemeliyiz, çığlık atmamalıyız. Her ısırdığında memeden uzaklaştırmalıyız. Sakin bir ses tonu ile (bizi anlamaz demeden) konuşmalıyız ısırmaması gerektiğini ısırdığında canımızın acıdığını anlatmalıyız, mimiklerimizle acı duyduğumuzu üzüldüğümüzü anlatmalıyız” diye hatırlıyorum. Benim bebeğim de bir defa ısırdı 6 aylığız, son ısırması oldu. Memeden uzaklaştırıp güzel güzel anne memesinin ısırılmaması gerektiğini anlattım, Emin’im anlamadı her söylediğimi ama mimiklerimle ses tonumla sanırım ikna edebildim diyebilirim 🤗🙏🏻