AylaSuna Bu saydıklarımı bu arada ahlaksızlık olarak görmemek lazım ama kültür farklı ve eğitimin iyi olmasının nedeni zaten çocuklara her şeyin öğretilmesi, sorgulamanın öneminin öğretilmesi. Ama bu kültür farkı yüzünden Türk-Müslüman aileler kendi küçük topluluklarından çıkmıyorlar, çocuklar okulda verilen eğitimden soğuyor “gavur” işi olduğu için. Benim Almanya’daki çoğu arkadaşım bu nedenlerden dolayı 7-.8. sınıflarda okullardan atılıp işçi oldular. Yani o kaliteli eğitimi reddettiler. Çocuklarımın eğitimi için gidiyorum düşüncesi özellikle tutucu, müslüman aileler için çok mantıklı değil anlayacağınız.
Ha işçi olarak da aç-açık kalmadı orada orta okul terkler de, orta direk olarak kazanıyorlar, keyifleri yerinde ama yobazlar ve çocuklarını da öyle yetiştiriyorlar. Almanlar da bu tip Türkleri dışlamaya devam ediyor.
Gelelim dil meselesine, anne-babamın doğru dürüst Almancası olmadığı için ne veli toplantılarından bir verim alabiliyordum eğitim hayatımda, ne sağlık sorunlarıma kendimi ifade edecek yaşa gelene kadar düzgün bir şekilde müdahale edilmiş. Yanlış doz ilaç vermeler mi dersiniz, yanlış ilaçları vermeler mi. Bu yüzden küçük çocuklu ailelerin dili kesinlikle akıcı şekilde öğrenmeleri lazım ama Almanca da öyle kolay öğrenilebilecek bir değildir.