Gozdeklnc20 Dil öğrenin, dil öğrenin, dil öğrenin! Lütfen bebeğinizin iyiliği için Almanca’yı öğrenmeye adayın kendinizi. Gerek sağlık olsun, gerek okul hayatı olsun çokca onu savunmanız gerekecek. Almanya sosyal devlet, Türkiye’ye göre dar ve orta gelirliye ekonomik açıdan çok daha fazlasını verebilir ama yabancı olmak dil bilmeyince zor. Günlük, sistemik bir ırkçılık var ve hala devam ediyor. Anne-baba Almanca bilmiyorsa çocuğun hakkını savunamıyor. 2-3 ay önce anaokullarında taciz vakaları ortaya çıktı. Cinsel özgürlük olayının şeyini çıkardılar biraz özellikle bu konuda eğitim kurumlarında çok hassas olmanızı tavsiye ederim.