Afraayaz 23 aylik oğlum ve belirli kelimeler var anne baba dede hav hav hann mama bebe suya hüp onun dışında iletişim yok hep işaret le gösteriyor ne isterse
Fusunf Afraayaz 19 aylık oğlumu bugun rutin kontrol için doktora götürdük benim oğlumunda belirli kelimeleri var 2 yaşına kadar bekleyin dedi bol bol kitap okumayı önerdi
Tombikdonerartikcokpahali Afraayaz 25 aylık. Hala ikili cümleye gecemedik sen düşün,🤣 24 aylıkken gelişim testine götürdüm. Gayet normal canım, hiç kafana takma demek ki zamanı var. Şuan sadece depoluyor herşeyi ve birden o depodan konuşacak herşeyi anlatacak konuşacak. İnanıyorum ben lütfen hiç kafana bile takma. Çok ta üstüne düşme geri tepiyorlar çünkü
Zeliff Afraayaz siz evde her yaptığınız şeyi anlatarak yapın konuşun kelimeleri varsa yavaş yavaş ilerletir korkmayın☺️ benim kızım 28 aylık olana kadar tek kelime gitti ondan sonra ikili kullanmaya başladı. Anne gel, mavi top, uzun ağaç gibi gibi. Yavaş yavaş açıldı şuan 32 aylık kırmızı balık söylüyor🐥 hâlâ akıcı anlaşılır değil ama gün gün geliştiğini görüyorum. Tabi yinede bir uzman desteği almak isterseniz doktora gidin en azından içiniz rahat etsin ☺️ ben birazda yalnızlığına bağlıyorum yaşadığımız şehirde akraba filan yok kalabalığa karışamıyor. Akranlarınıda anca parkta veya misafirlikte görüyor. Oyun grupları çok fayda sağlıyor ama hâlâ bulamadım ben eve yakın. Arayıştayım yakın zamanda götürmeyi düşünüyorum sosyalleşmesi için
Afraayaz AngelMotherr hiç mi yok bnde eşime diyorum gidelim bi doktora die o önemsemiyor pek konuşur diyip geçistiriyor
Afraayaz Fusunf kitap okumayı deniyorum alıp elimden atıyor vermeyince başlıyor ağlamaya bnde oyuncaklarını ayrıntılı anlatıyorum kırmızı küçük kamyon arabanin tekerleği vs die
Afraayaz Tombikdonerartikcokpahali bi dert oldu içime gerçekten bide etraftan da laf eden oluyo hala konuşmuyor mu bizimki şakır şakır kavga ediyo bizimle die illa modum düşüyor
Zeliff Tombikdonerartikcokpahali kız o depolama gerçekten doğru varya🤭 kızım konuşmaya başladı ve her şeyin ismini bilerek başladı unutmuyorlar 🐥
Haffuse Afraayaz gelisim geriligi oldugunu sanmiyorum. Tv tablet izleyen bebekler genelde gec konusuyor. Direk tum ekranlardan uzak tut. Ve birlikte oyunlar oynayin. Oyunvaklariyla kukla gibi kullanip tiyatro yap. Bol bol konus, gordugu, dokundugi , yedigi herseyin ismini soyle. Konusmaya zorlama ama. Sen tanit yeter. Parka imkanin varsa her gun gotur.
Tombikdonerartikcokpahali Afraayaz sen herkese bakarsan ohho milletin çocuğu neredeyse atomu parçalayacak. Saçma sapan düşüncelere girip beni burada dellendirme. Yahu daha vakti var demek ki lütfen bak ben kendime yaptım stres skntisi ne varsa yaşadım. Ama saldım en sonunda ve gerçekten böyle olmak gerekiyormuş. Eğer gerçekten boş vaktin olursa parka çıkar cidden aşırı etkisi oluyor çocuklara.
3yasakadarsifirekran Tv var sanırım onu tamamen kesmeye çalışın , kitap okumaya çalıştığımda alıp elimden atıyor demişsiniz . Uykuya geçmeye yakın yatarak okumayı deneyin birde sizde yanına uzanın.
Afraayaz Haffuse gun içinde sürekli konuşuyorum yemek yaparken bile bak simdi anne soğan doğricak falan aklınıza ne geliyosa ama dışarıda akranlariyla pek vakit geciremiyor yani çok sık degil bi de kızım var ufak sürekli çıkaramıyorum o yüzden
Haffuse Afraayaz disarisi cok da onemli degil. Ekran maruziyetini 0 a indirmen aslinda yeterli. Sen de bu hususta cok streslenme. Senin stresin de yansir bebegine. Bir iki kelime daha acilirsa, devami corap sokugu gibi gelir. Ama ekran hususnda kati cizgi cekmelisin. Bi sure cok zorlanicaksin, ama bunlara deyecek insaAllah.
Tombikdonerartikcokpahali Afraayaz güzelim benim sağlıklı olsun. Herşey geçici. Sma bebekler, yuruyemeyen, işitme testinden geçemeyen,göremeyen , daha nicesi. Şükürsüzlük yapıyoruz. insanoğluyuz biz. Yapımızda var. Şükür edelim. Sağlıklı yürüyor koşuyor. İlla konuşacak.