6 gün içinde kolik problemimizi nasıl çözdük hemen anlatıyorum. Öncelikle ön süt son süt muhabbetini hepimiz biliyoruz, tazzikli süt peobleminden de hepimizin haberi olduğunu düşünüyorum 😊 Zaten 2 haftalık yaştan beri gaz problemi olan bir bebek annesi olarak en korktuğum tablo kolik olup olmayacağı idi ki 25 günlük olduğunda ilk kolik sancımız geldi… Akşam saat 20.00 de ani şekilde ağlama krizleri ile gelen sancımız ve semsert olan karnımız gece 23.00 e doğru azalıp 24.00 gibi bitiyordu ve yavrum ancak rahatlayıp uykuya geçiyordu. İlk gün kolik olup olmadığından emin olamadım ancak üst üste 4 gün aynı saatte başlayıp aynı saatte bitince bu sancı ve huzursuzluk durumu kolik olduğuna ikna oldum 🥲 Ve kolik sebeplerini ve nasıl başedeceğimizi araştırmaya başladım. Araştırma sonuçlarıma göre
- İlk olarak emdikten sonra o gaz kesinlikle çıkartılacak( eğer bebek 10 dk dan uzun emiyorsa her 10 dk da bir memeden ayırıp o gaz çıkartılacak ki bağırsaklara inmesin. Çünkü barsaklara geçen gaz 2 gün orada kalıyormuş..)
- Eğer sütünüz çok tazyikli ise meme biraz yumuşayana kadar sağılacak, asla tazyikli mene beveğe verilmeyecek
- Ve en önemli basamak ön süt içerisinde yapı olarak çok daha fazla laktoz içerdiğinden ve çoğu kolik bebeğin de laktozu tam sindiremediği için gaz olduğu gözönüne alınarak, emzirme öncesi memedeki ön süt sağılıp atılacak ve bebeğe verilmeyecek.
Bu şekilde eğer bebeğinizin laktoz intoleransı varsa otomatikman gaz sorununu yarıyarıya çözmüş oluyorsunuz. Biz bu şekilde 2 gün içinde kolik sorunumuzu çözdük. Evet hala gazlı bir bebek ama şükürler olsun ki kolik ataklarımız artık yok 🙏🏻 Umarım diğer kolik bebek annelerine bir nebze de olsa yardımcı olabilirim. Tabiki her bebek farklı ama 1 bebeğe dahi faydam dokunursa ne mutlu bana 😇
Hadi deneyin ve yorumlarda buluşalım ..