Oğlum 30 hafta doğdu şuan 2. Yaşında çok şükür nörolojik bir sıkıntımız yok. Konuşuyor 2 kelimelere geçti örneğin anne gel. Anne gitti. Baba gel. Baba gitti. Kuş gitti. Abi gel. Araba gitti. Yani gördüğü şeyleri şuan söylüyor anne su der ister 50’den fazla kelimesi vardır şuan kelimeleri tekrar etmeye calısıyor. İsmine bakar dışarda parkta çocuklarla iletişim kurar yanlarına gidip yüzlerine gülümser. Şuan babasıyla gözlemlediğimiz tek sıkıntı şu örneğin kitap okuyoruz kitabi elimizden çekiştiriyor alıp gidiyor bizi taklit ediyor kendi kendine okumuş gibi yapıyor. Etkinlik yapmaya çalışıyoruz kesinlikle öğrenmeye açık değil gibi gösteriyoruz dinlemiyor oyuncakları savuruyor atıyor. Etkinlik kitapları var gösteriyorum mesela bir sayfada ki hayvanları gösteriyorum öğretmeye çalışıyorum dinlemiyor sayfayı hemen değiştiriyor dün mesela doktor seti oyuncak aldık babasıyla oyun kurmaya çalışıyorum annecim ben biraz hasta oldum beni iyileştirir misin diyorum ilk önce ben ona gösteriyorum sonra onun bende uygulamasını bekliyorum ama yok atıyor savuruyor hiç ilgisini çekmiyor gibi anlamıyorum neden tv izletmiyor sadece çok hareketli olduğu için ve durmadığı için yemek yerken izletiyorum oda sabit durmadığı için bir çocuk psikiyatrisinden destek mi alsam oyun kurmak istemiyor kesinlikle üzülüyorum böyle olunca göz teması vs herşey var ama hep başına buyruk olmak istiyor parka hergün çıkarıyorum sosyalleşsin diye yetersiz mi kalıyor birde biz gurbetteyiz kimsemiz yok akraba eş dost ne yapmam lazım sizce eşimle akşamları otururuz ne çay ne kahve hep çocuğumuzla ilgileniyoruz o uyuyana kadar ama dinlemiyor hiç oyuncakları mantığına göre oynamıyor sadece atıyor savuruyor şımarıyor. Az önce dışardan geldik mesela kum kovasını küreğini aldım hadi taş toplayalım diyorum gösteriyorum yok kaçıyor gidiyor örneğin bu tarz şeyler çok hareketli bir çocuk ondan mı böyle anlamış değilim