Gulcegulce benim de aynı durumdaydı bebeğim gaz masajı yapmaya başladım üç gün sonra normale dönmeye başladı ve şimdi çok iyi. Gaz masajı diyip geçmeyin önemli olan doğru yapabilmek.
Gaz masajı emzirmeden önce muhakkak on dakka kadar yapmalısınız. Sonra emzirmelisiniz. Emzirdikten sonra bebeğinizin gazını güzelce çıkarmalısınız. Bazen bir kere gıık diye gaz çıkardığında yeter sanıyoruz, yetmez, devam edin. Gazı midede yakalayıp çıkarıyoruz ki bağırsağa inmesin. Gaz çıkardıktan sonra bebeği hemen yatırmıyoruz ya da reflü yatağına yatırıyoruz. Emzirmeden sonra hemen gaz masajı yaparsanız kusar. Bi yarım saat mola veriyoruz sonra yine gaz çıkarmayı deneyip daha sonra bebeği yatırıp gaz masajı yapıyoruz ve bir sonraki emzirmeye kadar ne kadar fırsat bulursak o kadar masaj yapıyoruz. Sonra yine emzir, gaz çıkar, bebeği dik tut, yarım saat kırkbeş dakka sonra yine gaz çıkarma ve gaz masajı, ve bir sonraki emzirmeye kadar… Gününüz bir süre sürekli masaj yapmakla geçecek ama sabredin. Zamanla azalacak bebeğinizin ihtiyacına göre yaparsınız. Gaz masajı için YouTube da videolar var ben hepsini izledim hepsindeki hareketleri birleştirdim yapıyorum.
Tahlil verdik dediğiniz için alerji ihtimalini yazmadım ama alerjik bir durum olabilir bebeğinizde. Bir doktora danışın sizden bebeğe geçtiğinde ona gaz uapan bir leyker olabilir