Merhabalar. Bebeğim 20 günlük, sadece emziriyorum. İlk günler hastanede ememedi, silikon uç biberon emzik her şeyi denettiler, her emzirme sonrası pompa yaptırıyorlardı. Eve geldik yine aynı sadece emzirip pompa yapıyordum ve her emzirme sonrası 20 cc şırıngayla verdim her gün. Sütüm bazen iki memeden 125 ccye kadar çıkıyordu, bazen 40ı zor görüyordum. Emzirme da nışmanı çağırdık, sütümün yeterli olduğunu söyledi, bebek emerek sütünü artıracak dedi. Silikon uç, biberon her şeyi bıraktık, şırıngayla beslemeyi de çünkü bebeğim doyuyor. Sütünü istersen sağ, çok birikirse canın yanarsa sağ yoksa gerek bile yok dedi. Kısaca sütüne güven dedi yani. Çişli bez sayımız yeterli kilo alıyor, ama sütüm az mı diye endişe ediyorum. Pompaya ara verdim eğer süt çok birikirse sağıyorum. Bu sabah tek memeden 80 cc sağdım, diğer memeyi emmişti ondan neredeyse hiç süt çıkmadı. Pompanın gücü düştü gibi hissediyorum, içerde süt var sağmıyor ben sıkınca fışkırıyor. Dün kakası biraz yeşile dönmüştü, hemen sütüm yetmedi diye düşündüm. Kısacası sütüme kafayı taktım kızlar, lütfen bana bir şey söyleyin. Bu süt miktarı az mı, artar mı bebeğim büyüdükçe? Hastane tipi pompa araştırıyorum sizce gereksiz mi? Sağmaya devam mı etseydim? Sizin emzirme sağma düzenleriniz nasıl? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim 🙏🏻
Şunu ekleyeyim; bebeğimin emmesi çok zayıftı ilk zamanlar o yüzden hep süt birikiyodu sağınca çok çıkıyordu, şimdi hem uzun emiyor hem de kasları güçlendi daha kuvvetli çekiyor, acaba o yüzden mi emdiği memeden artık süt gelmiyor sağınca. Öyle olunca işte tamam bu sefer bitti sütüm diye kafayı yiyorum 😔