Merhabalar öncelikle geçmiş olsun acil şifalar diliyorum. Oğlum 19.Eylül 2023 tarihinde 2 yaş 5 aylık iken hidrosel ameliyatını oldu. Bulunduğum şehrin üniversite hastanesinde çocuk cerrahisi polikinliği talebim üzerine profesör doktor tarafından ameliyatı gerçekleşti. Ameliyatı için oğlum kucağımda anestezisi yapılıp aldıktan 1 saat 10 dk sonrasında yanımda idi günübirlik cerrahi olduğu için 4-5 saat kadar hastanede durduktan sonra taburcu olduk. Allahıma çok şükür sanırım Yaşının küçük olması nedeni ile toparlanması çabuk oldu. Ameliyatın Ertesi günü evin içinde ayakta oyuncakları ile oyun oynamaya başlamıştı ben yinede çok ayakta kalmaması için yatış pozisyonunda iki gün geçirmesini sağladım. Üçüncü günü gayet toparlamıştı. Sünnet konusunuda anlatmam gerekir ise. Sünnetini 7 aylık iken yaptırmıştık. O dönemde bu hastalıkla ilgili hiç bir belirtimiz yoktu. 1,5 yaşına geldiğinde bir akşam birden o bölgede morarma şişlik görüldü. Direk sürekli muayenesini yaptırdım özel hastaneye gittiğimizde ultrason ile bakılması gerektiğinini ve bu tür cihazın üniversite hastanesi yada eğitim araştırma hastanesinde olacağının söylenmesi büyük şansımız oldu. Üniversite hastanesinde Cihaz ile bakıldıktan sonra nöbetçi çocuk cerrahi dr tarafından geçici olabileceği 2 yaşını bekleyerek takip etmemizi söyledi. 2 yaş 2 aylık olduğunda gittikçe belirginleşince randevuyu bekleme, ameliyat tarihini bekleme derken 3 ay geçti bu süreçte daha da çok şişme ve şişmenin inmemesi başlamıştı artık. Ameliyata girerken yumurta gibi sivri ve sert bir şişlik vardı. Yani bizim için sünnet olmuş olması kurtarıcı olmadı. Birde benim bu süreçte sohbet ettiğim ailelerden öğrendiğim önce geçip 4-5 - 10 vb. yaşında bile tekrar ortaya çıkmasıydı. Yani tamamen çocuğunuzun gösterdiği belirtilere göre hareket etmeniz ve mümkün ise profesör doktorlara ulaşabilecek hastanelere müracat etmenizi öneririm. Ameliyat kasıktan küçük bir alanda gerçekleşmiş olup ameliyat sonrası doktorumuz su inişinin olduğu kanalı kapattıklarını ve kistleri ( o bölgeye inen sular sanırım kistleşme yapıyor ) temizlediğini söyledi. Bende kaçınılmaz olarak çok korkup büyük stres yaşamıştım bugun olsa yine korkarım eminim ama size söyleyebilceğim 12. Günümüzdeyiz Allaha çok şükür her şey yolunda. Kafanıza takılan olursa İsterseniz bana wp den ulaşabilirsiniz 5417370188