Aslananne1 Parmakla isaret etmeyi bebekler ayaklaninca mi kullanıyor daha çok bebeğim 16 aylık yürümüyor daha işaret parmağını kullanmıyor hala arkadaşım ayaklaninca kullanır bisiler göstermek ister dedi dogrumu🤔
kxbxx Aslananne1 Merhaba yürümekle pek alakası yok işaret etmeye genelde bir yaş civarı başlıyorlar Her istediği şeyi parmakla gösterin sonra verin veya bir şey göstereceğinizde parmağınızla bak bu … deyin sürekli işaret etmeye teşvik edin aslında bunu dememe gerek yok mutlaka yapıyorsunuzdur Bebeğim hastanede beklerken başka bebekten öğrenmişti işaret etmeyi eve geldik bak bak diyerek işaret etmeye başlamıştı yaklaşık 11 aylıktı Şuan 14 aylık hala yürümüyor ama istediğini hep parmağıyla anlatır. Etrafınızda aynı yaşlarda bebek varsa belki size de faydası olabilir
sydaalina Aslananne1 ikisi bir arada olan varsa araba gibi tutup yürüyor benim kızım onunla erken yürüdü aldınız mı ondan ? Örümcek değil başka bu itiyorsun tekerlekli gidiyor
Havvanur43 Bebekten bebeğe değişir her bebeğin gelesimi fatklidir benim kızım bir yaşında gösteriyor parmakla ne istediğini hatta bazen sorduğumda ne istediğini mammam falan diyor ama yürümüyor daha o yüzden takılmayın her gelen giden bana söylüyor aaa bizimki erken yürüdü seninki yürümüyor diye bende benim bebeğim kendine özeldir ne zaman isterse o zaman yürür bı sağlık sorunumuz yok şükür diyip geçiyoruml
Aslananne1 Havvanur43 ya ne bilim korkuyorum otizm falan Google bakınca otizm çıkıyor parmakla göstermiyor sa diye bebeğiniz kaç aylık
Havvanur43 Aslananne1 bebeğim bir yaşında korkmayın aklınıza hemen kötü şeyler getirmeyin ben çocuk gelişimi okumuştum hocalarımız hep derdi her çocuk kendine özel bir şekilde buyur diye hiç korkmayın sadece parmakla göstermiyor diye otizim olacak değil ya
menek16 Aslananne1 uzmanı olmamakla birlikte yorum katayım bi şey istedigini anladıgınızda siz parmagınızla gösterip bu oyuncagını mı istiyorsun tarzında yapabilirsiniz dışarı da kuşu kediyi köpeği parmagınızla gösterebilirsiniz kitaplar da parmagınızı kullanabilirsiniz bak köpek gibi gibi
nibado Belki de sizden yeterince görmediği için yapmıyordur. Her şeyi işaret ederek tekrar edin, konuşun. Gün içinde sık sık gösterin zamanla yapacaktır. Eğer sürekli yaptığınız takdirde göstermiyorsa o zaman doktora danışırsınız
Aslananne1 kxbxx yani doğruyu söylemek gerekirse çok göstermezdim parmakla ama 1 haftadır daha fazla gösteriyorum evet akranlari var götürüyorum sık sık yanlarına
Dfm_basr Benim oğlum 2 yaşında göstermeye basladı çok şükür suan herseye parmağıyla işaret ediyor oda bizden kaynaklı canım yeterince parmakla birsey gösterilmediğinden aslında bilmeyen çoçuk yok öğretilmeyen çoçuk var kendi adıma yanlış anlaşılmasın çünkü çoçuklar beynine depoluyor aniden yapıyorlar sonrasında
Aslananne1 Dfm_basr evet evet haklısın ogretmek.lZim bnde artık gösteriyorum herseyi parmakla öncesinde pek yapmazdim doğruya doğru
menek16 Aslananne1 o normal bence oglum da yeni yeni uzaktaki şeye bakıyor yakındakileri göstererek başlarsınız sizde
Aslananne1 Havvanur43 yani diğer türlü herseyi normal geliyor bana bisi istediğimde getirir elime verir ce -e oyununu oynar bizimle kule oyunu çok sever iç içe geçirmeyi biliyor bisi sakladığımız da onu arar bulana kadar sadece heyecanlandiginda ve mutlu olduğunda oturur pozisyonda iken ayaklarını birbirine surtuyor onun dışında hiç yapmaz