Doğumdan sonra ödeme yatıyor, doğum sonrası doğum öncesine ait izin parasını topçu ödüyorlar. Doğum sonrasında ise ay ay ödüyorlar yani siz 4 ay izin kullanacaksınız diyelim sadece. 2 ayı doğumun hemen sonrasında toplu olarak alıyorsunuz, diğer 2 ayı da ay dolduktan sonra alıyorsunuz. Ptt den alıyorsunuz ya da iban bilginizi e devletten tanımlayıp öyle hesabınıza yatıyor