Bellaciao şimdi bakın 3 yaşına kadar çocuklar tekil oyunculardır etraflarında kaç kişi olursa olsun bir arada oynar gibi gözükseler de içsel olarak tek başına oynarlar hep başına bir etkileşim halinde olurlar.. Normal gelişim süreci içerisinde kritik ve hassas dönemler vardır.zeka geriliği ve ya konuşma geriliğinden bahsedebilmek için uzun bir süreç gereklidir muhtemel psikologunuzda şuan konuyu ve çocuğu net gözlemlemek için anketler ve çalışmalar yapıyor ki olması gereken budur. Zeka geriliği in sebepleri genetik hastalıklar, gebelikte sizin geçirdiğiniz enfeksiyonel hastalıklar, yine gebelikte radyasyon alımı, alkol, sigara kullanımı, annenin beslenememrsi, zor doğum, düşük doğum ağırlığı, kafa travmaları, ağır havale, beslenme yetersizliği gibi bir çok durum etkiler. Yine gerçekten bilinçli bir annesiniz ki hemen erken durumu fark edip bir psikolog ile çalışmaya başlamışsınız taktir ettim sizi erken tanı zeka geriliği ve konuşma bozukluklarında çok önemlidir semptomların en aza indirger. Dil ve konuşma geriliğinden de şunlara bakarız
.12 15 ay arasında babıldama olmadıysa
18 ayda basit yönelgeleri algılayamıyorsa
24 ayda 2 kelimeli tamlamalar söyleyemiyorsa diye uzak gider..
Psikologla birlikte dil ve konuşma terapistine de gitmenizi öneririm. Uygun etkinlikler ve konuşma bozukluğu ile ilgili egzersizler verecektir. Zaten size bir yol göstermiştir hekiminiz ancak bu süreçte çocugun eksikliği üzerine yogunlaşma yerine artı yönlerini ön plana çıkartın örneğin topunu kutu içine koydugunda alkışlar uçuşsun havada belki de çocugunuzdq öz güven eksikliği vardır kendine güvenemediği için sözcükler dökülmğyordur iyi düşünelim herşey iyi olsun 🌸