ozah geçici olarak sakinleştirmek veya uykuya dalmasını sağlamak için falan kullanılır, arka planda sürekli ses özellikle de aynı ses duyulması bebekte problemlere (uyku bozukluğu, davranış bozukluğu, ruhsal yahut zihinsel sıkıntılar gibi) yol açabilmekte imiş. Ancak doğru desibelde ve doğru şekilde kullanıldığında ise efsane bir şeymiş, benim bebeğim pek etkilenmedi beyaz gürültüden, sadece uyuturken pış pış pat pat ok idi (oradaki pat pat da bir tür beyaz gürültğ imiş) ama mesela beyaz gürültü ile uyku rutini ne alıştırma ve eğitim devam ederken aynı beyaz gürültü ile uykuya dalan çocuklar var, bir süre sonra ama bu sesi sitematik olarak azaltarak kesiyorlarmış