Jftjj Sizin görüşünüze saygım sonsuz ama ben şahsen dinen bazı kuralları yorumlarken içinde bulunduğumuz zamana göre yorumlamayı tercih ediyorum. Kimine göre herkes kafasına göre dini yorumlayamaz ama tercih meselesi tabi, ben yorumlamayı tercih ediyorum; günahı varsa ben sorumluyum bu kadar basit. 🤗
Faizin neden haram olduğu ile alakalı çeşitli sebepler söz konusu; kimisi haksız kazançtan bahsediyor, kimisi işin başından gelirin belli olması sebebiyle Hak’tan ve rızık duasından uzaklaşmak diyor gibi gibi… Ben de diyorum ki; ben kredi çektiğimde bankadan para alıyorum, banka bana faizini söylüyor ben de kabul ediyorum. Benim bugün almış olduğum evin değeri, borcum bittiği gün ana para + faizine hama hama eşit oluyor zaten; kirada oturup ev sahipleriyle yüz göz olacağıma, psikolojim bozulacağına parasını veriyorum kafam rahat oluyor. Banka bana faiz ödeterek zulüm etmiyor, aksine iyilik yapmış oluyor. Tam tersi ben bankaya yatırım amaçlı para yatırsam ve faizini alsam yine aynı şey; ben haksız kazanç elde etmiyorum ki ticaret yapıyorum, mesela diyelim ki ben borsadan/altından/döviz kurundan anlamıyorum ama banka, borsadan/altından/döviz kurundan anlıyor. Ben borsaya girip para kaybedeceğime bankaya para veriyorum, banka benim yerime borsaya girip parayı değerlendiriyor karşılığında da bir miktar payını alıp kazancı bana veriyor; e yine alan razı, veren razı. Dolayısıyla burada kimse bir kulun hakkına girmiyor, yani dinimiz ister ki darda kalmış X kişisine 1.000 TL borç verirken, darda kalana bir tekme de biz vurup 1.500 TL almayalım; bu örnekteki gibi tefecilik yapmıyoruz sonuçta. Bir diğer sebebe gelecek olursak da Rab’bimizin sırf kendisine dua edelim diye sürünmemizi isteyeceğine ise asla inanmıyorum; imanlı insan varlık içindeyken de şükrederek anabilir Allah’ı, imanı olmayan da ne varlıkta bilir ne yoklukta yaratanı…
Açıkçası ben dini tıpkı bu şekilde hemen hemen her konuda yorumlamazsam eğer zarar dolu, akıl/mantık ötesi bir sonuca varıyorum ve sonunda da pek hoş olmayan duygularla karşı karşıya kalıyorum. Kimine göre çok yanlış ama bana göre çok doğru. Herkese kendi ilerlediği yolda kolaylıklar diliyorum. 🌺