Fatmaykul benimde bebeğim 1 aylık, doktorumun 1. aydaki gelişim tablosu için gönderdiği mailde ilk yazan şey şu. “Bebeğinizde bu ay görebileceğiniz en önemli değişim, devamlı ıkınma halleri ve huzursuzlukları olacaktır. Her daim sesler çıkarabilir, kendini ikiye bükerek karnını rahatlatmak isteyebilir.” Bebeklerin bu hafta başlayan bu yakınmaları maalesef giderek artacak 40-50.günde maksimum noktaya ulaşacaktır. Bu dertlerini azaltmak isteyen bebekler kendilerini daha fazla kucaklattırıp emzirtebilirler, gaz mı yoksa açlık mı ayırımını yapamamanız çok normal. Kendini avutma isteği bebeklerin genellikle kendilerini aşırı besletmesine neden olur. Bu ayda daha fazla kusmaya başladığını görebilirsiniz. Kabul ediyorsa, bebeğinize emzik verebilirsiniz. Birkaç çeşit gaz damlalarından faydalanabilirsiniz. Yardımcı olur umarım içiniz rahat etsin😊