amansallagitsin ben de garantide açtırdım, kredi kartıma otomatik ödeme talimatı verdim, her ay çekiliyor. İlk etapta minimum tutar ile başlatmıştım sonra aylık ödeme tutarını artırdık. Toplamda %30 bir dışarsan katkı var (%25 devlet + %5 banka) bes’in içeriğindeki senetleri normal borsadaki gibi siz seçemiyorsunux mesela geçen 2 ay zarar etti (kardan zarar gibi, rakam / ana para azalmıyor ama hani gelen gelir azalıyor) ben öyle veya böyle faydalı olacağını düşünüyorum zaten başka birikim heaapları da açtık ama bu kadar sistemli ilerlemiyor onlar örneğin ben hem altın hem de dolar hesabı açtım kızıma ama buralara düzenli girdi yapmıyoruz nedense bir sebepten ama bes en azından düzenli ödeniyor. Ödenmediğinde de genelde pürüz olmaz dilediğiniz zaman ara verip dilediğiniz zaman yeniden başlatabilirsiniz, vadesinde ödemediğiniz ödemenin akabinde ki 3 ay içinde ödeme yapmazsanız sözleşmede ödemeye ara verdiniz varsayılıyor ve 4. aydan itibaren ara verme kesintisi uygulanıyır, bu bankadan bankaya değişir mi bilmem ama bizde böyle (ama her bankada aynı olması lazım, bes sisteminin ha gi bankadan yapıldığının bir önenimi yok/ödeyen açısından hani bankadan bankaya bir gelir/faiz farklılığı yok) iptal etmek isterseniz de galiba sizin ödediğimiz rakamın iadesi var ama devlet katkısından caymış oluyorsunuz sanırım on yıl gibi bir süre kesintisiz devam etmek gerekir bunun için)