Ezgiguney36- Arkadaşlar, oğlum 5,5 aylık.. ben ve çevrem yürüteçle büyüdük . Bebeklere zararlı oldugu söylendi ama günde max 30 dk kullansa bir sakıncası olurmu ? Veya kullanan varmı?
Masalkizinannesi Ezgiguney36- bizim doktorumuz kullanmamizi onermedi çevremde kullananlar var herhangi bir sorunları olmadı. Annem bana kullanmış ayak şeklimde bozukluk vardi kucukken ortopedik ayakkabi vs oylelikle cozmusler o donem.Kızımı hem devlete hem özele götürüyorum 2 doktorumuzda yürüteç olsun emzik olsun bu tür destekleyici şeyleri tavsiye etmiyorlar . Onlar deyince açıkçası çevrenin kullanması benim için pek birsey ifade etmiyor.
Adenfatos Ezgiguney36- canım ben bi kere ta başından beri yürüteçe karşı biriydim eşimin ısrarı üzerine hatta bi gün kendisi gidip yürüteç alıp geldi bebeğim 1 yaşında şu an ama koyduk yürüteçe doktorumuza sormamıza rağmen önermedi ki en başta dediğim gibi bende karşı biriyim belki de hala karşıyım bilemem. Sadece gözlemlerimi ve olanı paylaşayım tercih yine senin sen annesinin en iyisini bilirsin ben bi sorun yaşamadım yürümesini geciktirdi mi bilemem ama yürüteçle bayağı hareketlendi bizim ki şimdi de Tay Tay duruyo sadece biraz cesaret gerekiyor yürümesi için. Bebeğim en başından beri yüz üstü durmayı sevmedi hala da sevmiyor ve emeklemiyor. Kızım 3 5 adım atıyor şimdi her yere tutunarak gidebiliyor. Dediğim gibi yürümesini geciktirdi mi bilemem ama bi sorun da yaşamadık. Tabi ki her bebek farklıdır.
sarmaliklahana Ezgiguney36- Ben kullanmadım kızım 9 aylıkken emeklemeye başladı. 1 yaısnda 1 hafta kala da desteksiz yürümeye nailafı hiç de zorluk cekmedim. 2.bebepime hamileyim ona da kullanmayı düşünmüyorum 🙄
Ezgiguney36- Adenfatos yürümesi için almak istemiyorum sadece mamasını hazırlarken beya ev işi yaptıgım süre içerisinde hızlı hızlı yaparken yürüteç kullanayım dedim. Dğer türlü zor gibi cnkü :/
Mercece12 Ezgiguney36- kullandım çevremde de herkes kullandı hiçbişey olmadı niye bu kadar tepki veriyor doktorlar anlamadım
Nickibosver Ezgiguney36- ben kullanıyorum çok koymamaya calisiyorum ama bebeğim çok seviyor . Çünkü bağımsız hareket ediyor evin içini turluyor 6 buçuk aylık. Bana da biraz rahatlık oluyor açıkçası. İnşallah bir zararı olmaz
tosbiksmoms Ezgiguney36- oğlumda kullandım bir zararını görmedim aksine çok seviyordu. 11 aylıkken yürüdü. Şimdi 5 buçuk aylık olcak kızım onda da kullancam ama günde sadece evi süpürüp silerken kullanıyordum.
Busrasemih Ezgiguney36- bende çok araştırdım tereddütlerim vardı korktum desem yeridir ya birşey olursa diye ablam iki tane alınca bir deneyelim diye başladık çok da sevdi oğlum tabi şöylede birşey vardı uzun süre kaldığında testislerine zarar veriyormuş diye duymuştum bende dikkat ederek kısa sürelerde tutmuştum yürüteçte tabi bizimkisi çok hareketlenince bıraktık ama çok işimi de gördü
Selamcanim Erken ayda konulursa skolyoz yapıyor omurilikte. Ben 8. Ayda kısa süreli kullandım. Yani günde yarım saati bulmadı. Ama kızım dik durabiliyordu. Mesela 20 dk dan sonra yorulduğunu belli edip omuzları düşünce alıyordum. O ara kalan işlerimi hallediyordum.
AslanBebeginAnnesi Ezgiguney36- oğlum 6 aylıkken kullanmaya başladık 9 aylık olana kadar kullandık. 9. Aydan sonra kendisi binmek istemedi koltuklardan duvarlardan tutunarak yürümeyi öğrendiği için 😅 normal oyuncak gibi gördü artık yürüteci kısacası. Kullandığımız o üç aylık dönemde hiçbir zararı olmadı. Aksine faydası oldu. Diş dönemlerinde huysuzluğu olduğunda vs vs yürüteçte çok güzel oyalanıyordu mesela. Benim de acil bir işim olduğunda hemen yürütece bırakıp rahatça işimi görebiliyordum. Bence önemli olan çocuğun gününün kaçta kaçını yürüteçte geçirdiği. Biz süreyi abartmadık bu yüzden hiçbir problem yaşamadık çok şükür 💚
sakinolpelincim Ezgiguney36- 5.5 ay küçük olabilir ben 9 aylıkken fln kullandım hala da kullanıyor çok seviyor. Benim bebeğim emeklemedi şimdi 4 5 adım atıyor 13 aylık. Kolaylık oluyor evde gezinip duruyor şimdi iyice alısti koşup koşup ayakları kaldırma, pati atma kendi etrafinda hızlı dönme tüm enerjiyi atıyor yoksa durduramıyorum
Araseymen Ezgiguney36- 5 ay 21 günlük kızım bende 2 3 güne koyarim yürüteçe.oglumuda koymuştum 10 aylikken 3 5 adim bagimsiz atti 13 aylikke yürüdü.zaten sarkmaya basliyorlar 8 9 aylikken o zaman oglumdada kaldirmistim düşme ihtimaline karşı kizimdada 1 2 ay anca kullanirim.