Deletedmom212 balarisi_2019 benim annem fmf hastası canım ilaçlarını düzenli iciyo annemde geç bulundugu icin bide kalp falan var tetikliyo tabi ilaçlarını ikişer ikişer atıo o yuzden. Hiç korkma bazen atakları oluyo canım ateş yapıo üşüme karın agrısı cok olur. Aşırı sıcak aşırı soguk deniz havası cok yaramıyo canım hemen üşüme gelir yada karın agrısı yapar. Annemin böyle oluyo ama sizinki daha yeni oldugu hemen bilindigi icin ilerlemez belki canım Allah şifasını versin geçmiş olsun
Sadecan balarisi_2019 fmf genetik bir hastalık. Ablamda ve iki çocuğunda var. Üçü de aynı ilacı kullaniyor. Dozunu yaslarina gore ayarladı doktor. İlaçlarını aksatmadiklari sürece atak geçirmiyorlar ama aksatirlarsa acilde yapılan müdahaleler bile fayda etmiyor
Deletedmom212 balarisi_2019 benim annemin karacigerinde yaglanma var ama ilaçtan dolayı mı oldu onu bilemedim annem bu arada 50 yasında canım baska rahatsızlıklarıda var bitek fmf degil
Sadecan balarisi_2019 biri 18 yaşında başladı ilaca biri altı yaşında yaklaşık dört senedir kullanıyorlar. Yoo biri aşırı kilolu biri normal
Sadecan balarisi_2019 ayrıca bizimkiler hiç abur cubur dan uzak durmuyorlar tabi yemeseler sağlıkları için daha iyi ama dediğim gibi ilaçları düzenli kullandıkları da bir sorun olmuyor
Sodya balarisi_2019 bnm annen teyzem dayim fmf ler. Onlarda mesela ates olmuyo karin agrisi, kas agrisi ve asiri üsüme, halsizlik oluyo..3gun yatiriyo yani.mesela yaprak sarmasi, bugdayli yiyecekler, asure falan tetikliyo onlarinkini.
Sodya balarisi_2019 evet kullaniyolar. Ama hepsi de kullansa da kullanmasa da hasta oluyolar ayda 1 veya 2 ayda bir. Annem kullanmiyo uzun bi süredir.
Yildiz1058 melekkizim kusura bakma yeni gçrdüm canım. 30 yaşındayım 6 aylık bir kızım var şuan. İğne kullanmıyorum ancak omuriliğimde eğrilik oluştuğu için kortizon tedavisi görüyorum her yıl 3 adet iğne oluyorum 15 gün arayla
melekkizim Yildiz1058 sorun degil canim ne demek. cok gecmis olsun. iste her bunyede farkli etki gosteriyo fmf cesidine gore. Rabbim beterinden korusun . bizde cok zor zamanlar gecirdik kardeslerimle ama cok sukur Allah aratmasn ne diyelim.
Yildiz1058 balarisi_2019 evet eğer kontrol edilmezse ve ilaçlarını düzenli kullanmazsan böbreklerde protein kaçağı veya amiloid birikimi oluyor
Yildiz1058 balarisi_2019 kilo olarak ben doğuma kadar 58 kiloydum şuan 65 kiloyum ilac kilo ile ilgili bi değişim yapmadı bana
Yildiz1058 balarisi_2019 peynir yiyorum ancak ayran,yoğurt,kefir,süt ürünlerini çok az tüketiyorum. Mesela bu ay ayran içtiysem diğer ürünlerin hiç birini yemiyorum. Sütü ve yoğurdu laktozsuz tüketiyorum daha az dokunuyor
Yildiz1058 melekkizim kardeşlerinize de çok geçmiş olsun bugünümüze çok şükür tabiki , Allah dermansız dert vermesin🙏🏻🙏🏻
Krkyyag 10 senelik karın ağrılarımın sonucunda fmf hastası olduğum ortaya çıktı. İki senedir kolşisin kullanıyorum ve bir kere bile atak geçirmedim. Önceki ataklarım çok şiddetli karın ağrılarıydı. Ayakta kambur duruyordum ağrıdan. Doktorum bana yiyecek anlamında hiç bir kısıtlama getirmedi. Her hangi bi yiyecek atağımı tetiklemiyor. En önemlisi kolşisini bırakmadan düzenli kullanmak. Bitkisel bir ilaç yan etkisi yok. Evet ömür boyu bir ilaca bağımlıyız ama en azından ilacın zararı yok.
Berfe balarisi_2019 çok geçmiş olsun benim bir arkadaşımda bu hastalığı var allah yardımcınız olsun bilirim zorluğunu
Gulsahh07 melekkizim benim oglumda fmf hastası her 15 günde bir ateşleniyordu cözümü bursada bulduk👍👍
Eymenim18 Gulsahh07 kaç yaşında belirtileri başladı acaba. Benmde eşimde var 1 yaşında oğluma da geçmiş midir gen bilemiyoruz tahlil yaptırıcaz