hilalella Kızlar düştü tuttum geldi gitti bu ve bunun gibi bir çok kelimesi var ama cümle kuramıyor normal mi etrafımdakiler çok geç kalmış diyip duruyor cinnet geçirecek oluyorum
bisenakillisinzaten hilalella yoo hiçte geç değil moral bozmak için yapıyorlar. Yakında hiç susmucak yok yere canınızı sıkmayın
Mavili-mavilimorcicek hilalella Bir anormallik yok korkmayın.Cumle kurmak için kelimenin mantığını çözmeleri gerek önce.İlk çocuğum oğlum 2,5 yaşında cümleli konuşmaya başladı sadece kelimeleri vardı.Onemli olan kelimeleri olması cümle kurmayı zamanla oturtacak.
Elisa34 hilalella benim kızımda 19 aylık tek kelime konuşuyor ikili cümleler için iki yaşa yakın kurar bence kimseyi takmayın komut alıyosa belli kelimeleridir söylüyorsa er geç konuşacaktır sabırlı olmak lazım bol bol konuşmak lazım
melegim71 hilalella 25 aylik olacak hala yok anca yabanci birseyler konusuyor ki sizinki daha kucuk zamani var bence takmayinv
Ballloglum melegim71 kaç kelimesi var. Biz de 24 aylığız sadece baba dede mama ablaya aba arabaya ababa aydede bitti of öf çiş pis gibi kelimeleri var. Bana da aba diyor. Bazen abi diyor erkeklere. Gel geli işaretle yapıyor su istediğinde su demiyor ağzına parmağını götürüyor ya da işaret ediyor. Sizin nasıl konuşma
hilalella Ballloglum yani mama zeytin Allah baba anne su geldi düştü gitti hoppa ver abi aslan efe hala dede yiğit aklımda olanlar bunlar amin demiyor ama yapıyor hayır demiyor ama parmağıyla hareketini yapıyorbir şeye şaşırdığında ooouuuuı diyor
melegim71 Ballloglum anne baba dede gel burun su cis bir mama istiyom diyor kedi kopek sesi cikiyor pisi pisi diyo bide kemdininde bi cabasi yok zaten oyle misalgecen cekmece acmamizi istedi orayi gosterdi babasida oraya yakindi babasinin elini oraya goturuyo ac diye yani bunumu istiyon sunumu istiyon adini tek tek soyluyirus ama nafile anliyor cok guzel ama geride sizle ayniyi hemen hemen bana anni der babasinida bilir cisi geldimmi soyler su isterse su ister su diyr
Mavili-mavilimorcicek Birbebekkkbircicek Oğlum şuan 8 yaşında ama hatırladım kadariyla dede,baba,anne,gel,al,git söylüyordu.Bir de kamyon,su ve ekmeği değişik şekilde söylerdi tam olarak değil de sürekli söyleyince anlardım ben de.
endoplazmikretikulumiste hilalella yav yok yaaa benim oğlan 26 aylıkkken cümle kurdu 28 aya geldiğimizde normal biz gibi başladı her çocuğun gelişimi farklı
Aysegul93 hilalella 20 aylık oğlum. Anne hadi anne mama dışında cümle kurmaz. Ama herşeyin ismini neredeyse bilir söyler. 25 ten fazla kelimesi vardır hemde baya var
Ballloglum melegim71 siz de anne be su kelimeleri de varmış biz de o da yok. Ama bitti falan diyor. Bizimki de her şeyi anlıyor ama tekrar etmiyor dediklerimizi malesef doktora sordunuz mu
Birbebekkkbircicek melegim71 bizim de öyleydi doktora göturdum sorun yok dediler canım cinsiyeti ne? Siz göturdumuz mu doktora
Derinsu34 Kızımın 2 yaşına kadar kelimesi normaldi ama tek tük ikili cümle kuruyordu. Şimdi 26 aylık ve 2 ay içinde bayağı her şeyi söyler oldu. En az 2-3 lü cümleler kuruyor. Bu arada her gün ne yaparsam anlatıyorum. Bol bol zaman geçirip kitap okuyoruz, gelişim kartlarını anlatıyorum ve oyun oynuyoruz. İnşallah akıcı konuştuğu zamanları da görürüz 🙏