Herkese merhaba, mutlu bir hafta diliyorum. 🌸
Bu sene Tuna devlet okuluna başladı. Açıkçası çok da memnun kaldım şu ana kadar. İlk dönemi bitirince her şeyde olduğu gibi gözlemlerimi ve deneyimlerimi aktarmak için sabırsızlanıyorum. Fakat bizim dönemimizdeki devlet okulundan eser kalmamış olması pek sevindirici. ☺️
Henüz ilk haftası olmasına rağmen dikkatimi çeken ve beni üzen bir durumu aktarmak istiyorum. Yabancı uyruklu öğrencilerin çok az Türkçe bildiğini bir kısmının da bilmediğini fark ettim. Veli toplantısında çocukları tarafından çeviri ile toplantıya dahil olmaya çalışan veliler de vardı. 3-4 kişiydi sanırım.
Bu Ülkenin topraklarında yaşayıp bir kaç kelime bile Türkçe öğrenilmemesi beni hem rahatsız etti hem de çocuklar adına üzdü. Mutlaka etrafımızda komşularımız vardır bu durumda olan. Hem kendi çocuklarımız için hem de bu Ülkenin geleceğinin bir parçası olmuş olan yabancı uyruklu çocuklarımız için Türkçe öğrenme konusunda teşvik edici olabiliriz. Ne kadar zorlanacaklarını çocukları için hayati önem taşıdığını anlatabiliriz. Bilemiyorum… Şahsen bunun dışında başka bir şey gelmedi aklıma yapılabilecek. Devletimizin de bu konuda mutlaka çalışmaları vardır. İsmek kurslarında Türkçe öğrenmek için kurslar olduğunu biliyorum mesela, onlara yönlendirebiliriz. Postu okuyan gören herkesin aklında olur ve bu konuda her birimiz yönlendirici olursak belki faydası olabilir. Azımsanacak bir kitle değiliz.
Okuduğunuz için teşekkürler 🌸