BelaCivciv
Elatoria
Aburcu
yagmurkokusu_
Canyavrum
ayyy yeni görüyorum kusura bakmayın🫣
genel olarak göz kararı yapıyorum şöyle kabaca yazayım
1 yumurta
çeyrek kabak
çeyrek havuç
yarım patates
çok az süt 2-3 kaşık kadar
2-3 kaşık kadar yoğurt
yarım çay kaşığı kadar karbonat
eğer kullanıyorsanız azıcık tuz ve karabiber
isterseniz de dereotu ben koyuyorum
yumurta, süt, yoğurt, tuz, karabiber ve karbonat ve dereotunu karıştırıyorum. daha sonra içine ince tarafla rendelenmiş suyu sıkılmış sebzeleri ekliyorum. tekrar karıştırıp çok az un ekliyorum. ben genelde tam buğday unu kullanıyorum, bazen de yulaf unu. tavaya çokkk az yağ koyuyorum, kızartma havası veriyor hafif çıtır oluyor. ama koymasanız da olur tabi. arkalı önlü pişiriyorum zaten cok kısa sürede pişiyor ince rendelendiği için. kıvamını da şöyle söyleyeyim kaşıkla tavaya koyduğunuzda çok yayılmıyorsa güzel kıvamdadır. yayılıyorsa çevirmesi de zor olabilir. pankek gibi kolay çevirebilmenşz lazım. eğer çeviremeyecek kadar cıvıksa hafif daha un ekleyebilirsiniz. bir iki sefere kıvamını da tutturursanız eliniz ayağınız olacak mücver. hem besleyici hem de doyurucu hem de kolay. ben ya kahvaltıya yapıyor ya öğle yemeğine. genelde mücver oluyor, dışarı çıkarken pişirip koyuyorum kaba cokk pratik. hemen yedireceksem içine peynir de ekliyorum. ama dışarıya cıkarken yanıma alıyorsam eklemiyorum peynir donuyor gibi soğuyunca pek sevmediler. ama öyle alıştım ki, yapıp pişirmesi 10 dk en fazlaaa. çok pratik ve yumuş yumuş oluyor