Dediğim gibi bizimle anane babanne teyzelerinde halasinda gayet iyi konuşur istediği birşey varsa söyler istemiyorsa hayır der gayet uzun cümleler kurar oynar ama yabancı biri olsun ortamda en az alışması 2 saat istemiyorum diyemez hayır diyemez aşırı utanır ya babasının ya benim bacaklarımıza dolanır kucağımızdan inmez yaklaşık 2-3 aydır kreşe gidiyor aktivitelere katılımı güzel tam yapıyor ama konuşmasını duymuyoruz çok sessiz diyor öğretmeni üzülüyorum. Tanımadığı yaşıtı hatta kendinden küçük çocuklar elinden oyuncağını alsa öylece bakar geri alamaz hayır diyemez en fazla bana sokulur ağlar. Herkes yabani diyip duruyor kızıma bu devirde böyle olması hoşuma gidiyor ama istemediğine de hayır diyebilsin yada istediğini soyleyebilsin istiyorum nasıl yaklasmaliyiz bilmiyoruz evde çünkü susmak bilmiyor kızım